Samen een zaak starten met vader

Stepke
Topic Starter
Berichten: 18

Samen een zaak starten met vader

#1 , 08 aug 2007 21:53

Mijn vader is nu met brugpensioen , maar gaat volgend jaar officieel met pensioen .


Kan ik samen met mijn vader die dus volgend jaar officieel met pensioen gaat een zaak op richten , zonder dat mijn vader zijn pensioen in het gevaar komt ???

Mijn vader heeft 40 jaar werkervaring in de bouwsector .

Ik zou graag een zaak op richten in de bouwwereld , maar kan dus nog goed hulp gebruiken van de ervaring van mijn vader en wil hem dus eventueel mee in de zaak nemen .

Kan mijn vader het beroepsbekwaamheidsattest leveren om mijn zaak ( of onze ) op te richten ?
Wat zouden jullie me kunnen aanraden ???


Wat zijn de nadelen indien ik dit nu al zou doen terwijl mijn vader op brugpensioen is ??

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 10 aug 2007 11:41

?Art.4.De in artikel 3 bedoelde werknemers hebben, voor zover zij werkloosheidsuitkeringen* ontvangen, recht op een aanvullende vergoeding...?(19 DECEMBER 1974. _ COLLECTIEVE ARBEIDSOVEREENKOMST NR 17 gesloten op 19 december 1974 in de Nationale Arbeidsraad tot invoering van een regeling van aanvullende vergoeding ten gunste van sommige bejaarde werknemers indien zij worden ontslagen).

* ?Art.44.Om uitkeringen te kunnen genieten moet de werkloze wegens omstandigheden onafhankelijk van zijn wil zonder arbeid en zonder loon zijn.Art.45.Wordt voor de toepassing van artikel 44 als arbeid beschouwd :...2? de activiteit verricht voor een derde, waarvoor de werknemer enig loon of materieel voordeel ontvangt dat tot zijn levensonderhoud of dat van zijn gezin kan bijdragen.Tot bewijs van het tegendeel wordt elke activiteit verricht voor een derde geacht een loon of een materieel voordeel op te leveren.?(25 NOVEMBER 1991. - Koninklijk besluit houdende de werkloosheidsreglementering).

In principe verliest uw vader zijn werkloosheidsuitkering en dus ook zijn aanvullende vergoeding indien u hem ?mee in de zaak neemt?.Raadpleeg in elke geval VOORAF de RVA.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”