LPG-installateur; afleveren duplicaat installatie-attest?

KipKHapkido
Topic Starter
Berichten: 1

LPG-installateur; afleveren duplicaat installatie-attest?

#1 , 06 jun 2007 10:55

Hoi,

ik weet niet zeker of mijn vraag in de juiste rubriek staat, maar als jullie een antwoord weten, laat het dan aub weten...

Mijn relaas :

- ongeveer een jaar geleden kocht in een tweedehands wagen (particulier) dewelke voorzien was van een LPG-installatie.

- de wagen werd afgeleverd met een keuringsbewijs voor verkoop, dus bij de wagen moet toen het installatie-attest gezeten hebben van de LPG.

- wanneer ik mij overlaatst naar de jaarlijkse autokeuring begaf, werd de wagen afgekeurd op basis dat het bovenvermelde attest niet in de wagen aanwezig was. (De vorige eigenaar beweerd deze ook niet meer te hebben).

- mijn garagist heeft gegevens teruggevonden op de LPG-tank die tot een erkend installateur leidden

- bij contactname met deze installateur beweerde deze dat hij die enkel afgeleverd, maar niet ge?nstalleerd had. Hij kon ons zogezegd niet helpen

- vervolgens via de vorige eigenaar gegevens verkregen wie dit ge?nstalleerd had. Bleek een garage te zijn waar derden de LPG-installaties verzekeren. De gsm-nr verkregen van die installateur

- zelf contact opgenomen. Na mijn relaas zei die onmiddellijk : Ah ja, ik heb daar al eens telefoon voor gekregen van een garagist...

- opnieuw naar een duplicaat gevraagd van het installatie-attest. Zonder enige opzoekingen te verrichten zei hij onmiddellijk : [b]sorry, maar ik ben alle papieren van die periode kwijt...[/b]

- Volgens hem zat er dus niets op dan heel de tank opnieuw te herkeuren. Dit zou ons rond de 500 euro kosten.

---
Volgens mij kan ik spreken van duidelijke onwil van de installateur. Tegen mijn garagist zegt hij dat hij de tank niet heeft ge?nstalleerd, tegen mij dat hij ze w?l heeft ge?nstalleerd maar de papieren kwijt is.

Hij stelt ons dan w?l onmiddellijk voor de tank te herkeuren voor een relatief hoog bedrag.

Ik heb geen bewijs dat deze installateur de tank heeft ge?nstalleerd, buiten de gegevens die op de tank staan vermeld. Volgens info die ik heb gevonden op het internet, moet elke installateur een dossier van de installatie bijhouden gedurende tien jaar.

Heb ik enig verhaal tegen deze installateur? Kan ik hem op basis van de verplichting rond de dossiers hem verplichten een duplicaat af te leveren OF deze laten herkeuren op zijn kosten (of een verlaagd tarief)?

---
Het probleem is dat ik w?l aan zulks attest moet zien te geraken of mijn wagen geraakt niet door de keuring...

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding