Private cinema voor meer-/minderjarigen?

Vincevdb
Topic Starter
Berichten: 4

Private cinema voor meer-/minderjarigen?

#1 , 10 nov 2012 16:47

Goeiedag,

Ik zit met een idee voor een nieuwe zaak in mijn hoofd maar weet niet of het legaal gezien haalbaar is. In mijn stad zijn er veel tieners door de aanwezigheid van een aantal middelbare scholen. Er is echter in de omgeving geen plek voor jonge koppels om zich discreet terug te trekken voor een romantische date in private sfeer. Mijn vraag luidt dus:

Is het legaal om een soort videotheek uit te baten waar men de films onmiddellijk kan bekijken in aparte kamers (enkel voorzien van zetel en tv/projector), en deze mogelijkheid ook aan minderjarigen aan te bieden? Of wordt dit aanzien als "verhuur van logies" waarvoor de toestemming van een meerderjarige nodig is?

Men zou dus enkel de film bekijken in de kamer en dan weer vertrekken; geen overnachtigen of dergelijke. En zeker geen copulatie.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
puttemanp
Berichten: 617

#2 , 10 nov 2012 17:23

Advokaat van de duivel :twisted:

Hoe ga jij controleren dat er geen 'copulatie' plaatsvindt?

Vincevdb
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 10 nov 2012 19:10

Door een coïtusdetector te installeren op elke kamer.

Bedankt voor uw antwoord, maar ik had eerder op advies omtrent de legale haalbaarheid gehoopt.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38663

#4 , 10 nov 2012 19:18

U mag een cinema openen als u aan de wettelijke voorwaarden voldoet
U mag een logiehuis openen als u aan die voorwaarden voldoet.
Of er minderjarigen binnen mogen hangt af van de aangeboden films.
Wanneer wordt vastgesteld dat er andere zaken gebeuren zal u zeker al vervolgd worden
voor de artikels in het strafwetboek voorzien in hoofdstuk IV tot VII.

Vincevdb
Topic Starter
Berichten: 4

#5 , 10 nov 2012 19:21

Hartelijk bedankt voor uw antwoord.

Dus, indien er geen 18+ films verhuurd worden, mag ik een koppel/groep minderjarigen in een kamer steken en een film laten bekijken die ze net betaald hebben?

Franciscus
Berichten: 38663

#6 , 10 nov 2012 19:24

Mits die ruimte voldoet aan alle voorwaarden.
Dus brandveiligheid, deuren, verlichting, gebruikte materialen enz enz.
Opletten van het ogenblik dat nog maar vermoed kan worden dat u 'aanzet tot' de mogelijkheid geeft voor wil ik echt niet in uw plaats zijn.
Peepshows en aanverwanten zijn bij ons 'nogal' streng gereglementeerd .....

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#7 , 17 nov 2012 11:57

Hartelijk bedankt voor uw antwoord.

Dus, indien er geen 18+ films verhuurd worden, mag ik een koppel/groep minderjarigen in een kamer steken en een film laten bekijken die ze net betaald hebben?
Is dat niet een beetje naiëf?
Ik kan me niet inbeelden dat een koppeltje eventjes zal betalen voor een kamer om naar de 'The sound of music' te kijken en mocht het de bedoeling zijn om de wereld van de volwassengymnastiek te ontdekken, weet dan dat er miljoenen '18+ filmpjes' gratis op i-net te bekijken zijn. Waarom dan betalen? Ik denk dat uw project een doodgeboren kind zal baren.

Vincevdb
Topic Starter
Berichten: 4

#8 , 18 nov 2012 13:08

Beste Lex,

Bedankt voor uw juridisch advies. Ik wil er toch nog even op wijzen dat er wel degelijk koppels zijn die eens iets anders willen doen dan naar "volwassengymnastiek" te kijken. Niet dat ik twijfel aan uw expertise op het vlak van gratis 18+ filmpjes.

Terug naar “Handelspraktijken”