Amerikaans bedrijf verzendt betaalde orders niet

WikkieTikkie
Topic Starter
Berichten: 1

Amerikaans bedrijf verzendt betaalde orders niet

#1 , 04 okt 2012 20:33

Dag iedereen,

Ik wend me tot dit forum om een antwoord proberen te krijgen op enkele vragen.

Er is een case waar ik al even mee zit. Ik weet niet goed of ik hier wel op de juiste plaats ben, gezien er een buitenlandse actor bij betrokken is. Ik probeer het kort uit te leggen:

Ik bestel via een Nederlandse webwinkel enkele goederen (april 2012). Deze webwinkel, waar ik (nog altijd) goed contact en communicatie mee heb, bevestigt de bestelling. Hij wacht met het versturen van al de goederen, want één goed van een Amerikaans bedrijf is nog niet aangekomen. Tegelijkertijd hou ik ook de facebookgroep van de Amerikaanse winkel/fabrikant in het oog. Het goed dat ik heb besteld was echter nog naar geen enkele klant verzonden om twee redenen: 1. de releasedatum van het product was nog niet verstreken en 2. de machine die deze goederen moest maken, leed aan een defect zodat er tijdelijk niets geproduceerd kon worden. Dit leidde tot een grote productieachterstand. Na enkele weken beslist de Nederlandse 'webwinkeluitbater' toch om het deel (dat er al was) van de bestelling te versturen, aangezien ik hier al lang op zit te wachten. In de periode mei - juni wordt er op de facebookgroep aangekondigd dat de goederen verstuurd worden naar de klanten. Ondertussen had de Nederlandse winkelier al enkele mails gestuurd naar het Amerikaans bedrijf om te vragen waar de goederen blijven. Eerst zonder respons, daarna telkens berichten in de vorm van "Ja ja, we versturen het zo". Deze manier van communiceren bleef doorgaan tot midden september. We wisten goed dat dit niet kon en dat er iets niet klopte, maar toen er op 16 augustus op de facebookgroep vermeld werd dat alle internationale orders verzonden werden, kregen we allebei terug hoop. Dat duurde maar even, want de bestelling was er na een week, twee weken, drie weken... nog niet. De Nederlander heeft nog blijven mailen tot vorige week. In de laatste mail vanuit Amerika werd er gezegd dat er binnen de minuut een track and trace werd verstuurd en dat de order verzonden zou worden. Na weer enkele dagen wees de Nederlander hier nog eens op, maar een reactie is uitgebleven...

Ik som even enkele feiten op

- Het product is betaald. Ik heb de Nederlandse winkel betaald, de Nederlandse winkel heeft de Amerikaanse winkel betaald.
- De transactie dateert van april dit jaar.
- Er is nog niets aangekomen.
- Er wordt heel zelden, maar vaag geantwoord op mails.
- In de mails en op facebook worden valse beloftes gemaakt.
- Telefoontjes worden niet beantwoord.
- Klachten en vragen over orders worden op facebook agressief beantwoord en/of verwijderd.
- Er zijn nog een reeks klachten te vinden over dit Amerikaans bedrijf op het internet (op beoordelingssites en klachtensites), waarin het bovenstaande ook wordt vermeld en waarin men kan zien dat klanten als vuil worden behandeld (inclusief de nodige scheldwoorden).
- De relatie tussen mij als klant van de Nederlandse webwinkel is goed, en deze webwinkel is in orde.

Wat kan ik doen om geld terug te krijgen of product toch toegestuurd te krijgen? Wat kan de Nederlander doen? Kan iemand raad geven?

Mvg

WT

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38684

#2 , 04 okt 2012 21:39

regelgeving is wat u betreft de Europese regelgeving.
en de wet op de marktpraktijken
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.eccbelgie.be/kopen-in-europa-s10911.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://economie.fgov.be/nl/consument/Ha ... _internet/" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”