Automatisch verlengbaar contract???

BabyV
Topic Starter
Berichten: 2

Automatisch verlengbaar contract???

#1 , 13 mar 2012 19:20

Hallo,

Ik heb een vraag.

Ik ben van eind 2008 tem 31/12/2011 zelfstandig in bijberoep geweest
Hiervoor heb ik voor het promoten van mijn producten een advertentie geplaatst in een locale sportclub.

Dat annonske heeft daar dan 2 jaar in gezeten, en bij het afsluiten van mijn zelfstandige activiteit dacht ik daar dus totaal niet meer aan, voor mij was dat ook iets eenmalig en daarmee uit.

Nu krijg ik een tweetal weken terug een rappel voor een factuur van die "publiciteitsfirma"
Ik val natuurlijk uit de lucht en bel hem meteen op met de vraag waar dit over gaat.
Nu blijkt dat dit een 2jaarlijks contract was automatisch verlengbaar, tenzij opzeg 6mnd op voorhand...

Ondertussen is mijn zelfstandige activiteit afgesloten en zit ik hier nu wel mee.

Ik vind toch dat de "leverancier" toch 6mnd op voorhand had mogen bellen om te horen of ik nog interesse had, of ik desnoods de tekst wou wijzigen of wat dan ook, kortom mij hieraan herinneren.
Niet dus...

Plus hij heeft direct een aangetekende rappel gestuurd, met dan nog extra kosten, terwijl ik de oorspronkelijke factuur van 3/1/12 nooit had ontvangen.
En nu krijg ik vandaag nog ook een brief van zijn advocaat, met weer eens extra kosten...
dus ipv 394.99€ oorspronkelijk zit ik nu al aan 469.43 € voor iets dat ik totaal niet wil of niet eens meer wist... :cry:

Kan dit zomaar?
Ik wil dit natuurlijk ook niet betalen, het bedrijf bestaat ook niet meer en over de jaren heb ik meer kosten gehad dan opbrengsten...
Kan ik mij niet failliet laten verklaren of hoe kan ik hier onderuit?

Alvast bedankt voor jullie hulp, ben ten einde raad.
En als ik niet voor 16/3 betaal, krijg ik nog een gerechtsdeurwaarder aan mijn deur... :cry:

Groetjes,
V.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 13 mar 2012 21:13

is geen vraag over een consumentencontract. Verplaatst naar handelspraktijken.

tombe
Berichten: 136

#3 , 15 mar 2012 00:00

Die 'meteen' deurwaarder is nogal straf. Moet minstens eerst via de rechtbank passeren.

Niettemin -> meteen aangetekend protesteren. Heb je voorwaarden gekregen toen je die ad plaatste? Het is nogal makkelijk om te zeggen dat er een automatische verlenging is met 6 maand opzeg...
Wat de vermeende eerste factuur betreft: als handelaar bent u daar in het nadeel. Het is immers aan u te bewijzen dat u geen oorspronkelijke factuur hebt ontvangen (en dat lijkt me niet evident).

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”