handelspartner van mijn vader wil mij dagvaarden

hulpnodig
Topic Starter
Berichten: 17

handelspartner van mijn vader wil mij dagvaarden

#1 , 11 jan 2012 19:35

Beste,
Vorig jaar hielp ik mijn vader, wonende in duitsland, met het vertalen van wat emails bestemt voor zijn belgische partners. Hij had een Ltd geregistreed in duitsland. Ik had geen aandelen of wat dan ook van belangen in die zaak. Ik hielp mijn vader met emails verzenden naar zijn zakenpartner hier in belgie vanuit mijn email adres. er werd een factuur opgemaakt voor een product die besteld werd bij mijn vader. ik verstuurde die vanuit mijn email omdat er nog wat andere tekst bijmoest. de goederen werden betaalt door de handelspartner van mijn vader en ze werden opgestuurd. de goederen werden echter niet aanvaard omdat die belgische partner ze niet meer nodig had. nu wil die belgische partner mij dagvaarden omdat mijn vader de zaak gestopt heeft vanwege ziekte. kan dit zomaar? hoef ik ergens voor te vrezen? die belgische partner heeft toch zaken gedaan met mijn vader's vennootschap en toch niet met mij?


(mijn excuses als dit onder het verkeerde onderwerp staat)
Laatst gewijzigd door hulpnodig op 11 jan 2012 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 jan 2012 19:40

Slaap op je beide oren, het is een LTD !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

bartvdv
Berichten: 1911

#3 , 11 jan 2012 20:43

De LTD wordt niet gedagvaard, maar de TS, de gebruiker van het e-mailadres.

Reclame

hulpnodig
Topic Starter
Berichten: 17

#4 , 11 jan 2012 20:57

De LTD wordt niet gedagvaard, maar de TS, de gebruiker van het e-mailadres.
mijn vader heeft inmiddels de LTD gesloten. Kan men mij dagvaarden op basis van de email die ik verzonden heb met de factuur (de factuur van mijn vader's LTD gericht aan die belgische partner)? of mij vervolgen voor oplichting of iets dergelijks? Ik handelde uit de beste bedoeling om mijn vader te helpen maar wist niet dat het zo kon uitdraaien.

Franciscus
Berichten: 38601

#5 , 11 jan 2012 22:14

Hoe weet u dat die handelspartner u wil dagvaarden?
Wat is het adres van die LtD?

hulpnodig
Topic Starter
Berichten: 17

#6 , 11 jan 2012 22:24

Hoe weet u dat die handelspartner u wil dagvaarden?
Wat is het adres van die LtD?
hij heeft mij al meerdere malen gebelt en gedreigd mij te dagvaarden als ik hem zijn centen niet terug bezorg. Het adres van die ltd STOND (stond, want mijn vader heeft die ltd gestopt) in duitsland geregistreerd.

Franciscus
Berichten: 38601

#7 , 11 jan 2012 22:31

Hem duidelijk maken bij een volgend contact u wegens stalking en eventueel bedreigingen u niet zal nalaten klacht ( is klachtmisdrijf) in te dienen bij de procureur des Konings.
(Dat doet u gewoon aangifte bij politie wegens telefonisch lastigvallen).
Geef wel mee de data en uren dat hij gebeld heeft.

hulpnodig
Topic Starter
Berichten: 17

#8 , 11 jan 2012 22:44

Hem duidelijk maken bij een volgend contact u wegens stalking en eventueel bedreigingen u niet zal nalaten klacht ( is klachtmisdrijf) in te dienen bij de procureur des Konings.
(Dat doet u gewoon aangifte bij politie wegens telefonisch lastigvallen).
Geef wel mee de data en uren dat hij gebeld heeft.
Ok, bedankt Franciscus. Ik wist niet dat die mogelijkheid er was.

Zijn zijn bedreigingen terecht op basis van iets? Of kletst die man maar wat uit zijn nek?

Franciscus
Berichten: 38601

#9 , 11 jan 2012 22:50

Bedreiging op zich moet wel iets zijn dat voldoet aan een strafbare bedreiging.
formule is ALS ... dan en daartussen de voorwaarde en dan het strafbare gevolg vb op uw bakkes slaan, uw keel oversnijden .... niet eens langskomen wel langskomen en u ineen kloppen.

hulpnodig
Topic Starter
Berichten: 17

#10 , 12 jan 2012 21:02

waar ik mij het meest zorgen over maak is het feit dat ik deze zaak geregeld heb voor mijn vader (mijn vader zijn ltd die inmiddels opgedoekt is) en dat zijn handels partner nu zijn centen via mij terug wil halen.

Franciscus
Berichten: 38601

#11 , 12 jan 2012 22:39

Juridisch heeft hij geen enkele mogelijkheid om u te dagvaarden.
U had blijkbaar geen enkele juridische band met of een gezagsfunctie in de vennootschap dus kan niet/nooit ter verantwoording geroepen worden.

hulpnodig
Topic Starter
Berichten: 17

#12 , 13 jan 2012 04:48

Franciscus, van harte bedankt. dat was het antwoord waar ik op hoopte. Bedankt voor het inzicht.

Terug naar “Handelspraktijken”