Factuur na 5 jaar en 6 maand ontvangen , kan dit?

liefrehisvan
Topic Starter
Berichten: 1

Factuur na 5 jaar en 6 maand ontvangen , kan dit?

#1 , 01 jan 2012 16:46

Wij hebben werken laten uitvoeren door een loodgieter . 5 jaar en 6 maand niks gehoord. Heden nam hij telefonisch contact op en stuurde op 29 december 2011 een mail met factuur , en zal eerstdaags die zelfde factuur per post toekomen.
Kan een loodgieter 5 jaar en half wachten om factuur te sturen? Hoe moet ik hierop reageren?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38600

#2 , 01 jan 2012 17:14

Misschien betalen.
Verjaringstermijn is in principe tien jaar. Een factuur verjaard niet na één jaar. Als de factuur opgemaakt is n.a.v. een contract geldt deze verjaringstermijn.
Een korte termijn vb voor goederen waar 'gewoonlijk' geen bewijs van betaling wordt opgesteld.

Eddy009
Berichten: 187

#3 , 12 jan 2012 21:49

Mja Franciscus, ok geen verjaring, maar door een rechter zal dit toch sowieso worden beschouwd als een 'verdachte' factuur ... rechtsmisbruik, rechtsverwerking : het zou niet de eerste keer zijn dat een rechter deze piste zou bewandelen en de factuur afwijzen ... dubbeltje op zn kant

Reclame

Franciscus
Berichten: 38600

#4 , 12 jan 2012 22:34

En voor welk nadeel?

Eddy009
Berichten: 187

#5 , 13 jan 2012 21:13

Als ik het niet vergeet, zal ik maandag eens in de 'vonnistrommel' graaien. Ik herinner mij nog vaag een gelijkaardig dossier.

ganapathi tantra
Berichten: 1340

#6 , 20 jan 2012 17:42

blijkbaar een vree diepe ton :mrgreen:

Gewoon correct betalen als het werk correct is uitgevoerd.

Eens zien hoe hoog u steigert als u zou ontdekken dat u een groot deel vakantiegeld niet zou hebben ontvangen door vergetelheid.
Ook al was dat vij jaar gelden.
En als je werk hebt laten uitvoeren en u was tevreden welke beleefdheidsregel bent u dan vergeten om toen even die mens zelf te bellen.
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Terug naar “Handelspraktijken”