kan curator overnemers van huur opdringen?

kr=10
Topic Starter
Berichten: 6
Locatie: leuven

kan curator overnemers van huur opdringen?

#1 , 25 jan 2007 19:49

Ik verhuur een handelspand, met daarboven een woning. De huurder is failliet gegaan waardoor er een curator is aangesteld.

De oorspronkelijke huurders (die failliet zijn gegaan) hebben overnemers gevonden die bereid zijn om een overnameprijs te betalen. Daarnaast heb ik zelf huurders gevonden die betrouwbaarder zijn en mijn voorkeur genieten, maar zij zijn niet bereid de overnameprijs te betalen.

Kan de curator mij alsnog dwingen om te contracteren met de overnemers die bereid zijn de overnameprijs te betalen in plaats van de huurders die mijn voorkeur genieten?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 27 jan 2007 17:32

?Art.10.Het verbod om de huur aan anderen over te dragen of om een onroerend goed of een gedeelte van een onroerend goed in onderhuur te geven, kan geen beletsel zijn voor een overdracht of een onderverhuring die samen geschiedt met de overdracht of de verhuring van de handelszaak en slaat op de gezamenlijke rechten van de hoofdhuurder...?(Handelshuurwet 30 april 1951).

De curator kan u dus dwingen om te contracteren met de overnemers die bereid zijn de overnameprijs te betalen.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) in http://just.fgov.be .Klik in de balk ?Juridische aard? op het driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”