wat moet verhuurder doen na faillisement huurder handelspand

jozefa
Topic Starter
Berichten: 116

wat moet verhuurder doen na faillisement huurder handelspand

#1 , 09 sep 2011 19:20

zoals ik reeds eerder vermeld hebben mijn huurders faillsement aangevraagd voor zaak dat ze pas 5 maanden opendoen,dit is opgezet spel en is alleen om huurkontrakt niet te moeten respekteren-handelshuur 3-6-9 inboedel is ook gehuurd door hen aan mij
zaak staat op vriendin en huurkontrakt op vriend en vriendin
dezelfde zaak bestaat al 20 jaren heeft altijd goed gerendeerd maar vriend was het al beu na 2 maanden ,dus zegt hij: mijn vriendin gaat failliet ze vraagt verschoning en we zijn van alles af
is dat zo?

het huurkontrakt staat ook op vriend (zijn adres staat er niet)blijft hij dan niet verantwoordelijk?

huurwaarborg is bij bank wat moet ik doen om deze te krijgen voor niet betaalde huur?

wat moet ik doen als verhuurder ?-hoe vraag ik bevoorrecht schuldeiser aan ? en wat is dat precies?watmoet ik nog doen inboedel is van mij uitgezonderd een paar persoonlijke spullen in het bijhorend appartement

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 11 sep 2011 09:50

“Art.1344bis.Onder voorbehoud van...kan elke vordering inzake de huur van goederen worden ingeleid bij verzoekschrift, neergelegd ter griffie van het vredegerecht. Het verzoekschrift vermeld, op straffe van nietigheid :...”(Ger.W.=Gerechtelijk Wetboek).

Ik ga ervan uit dat de huurders aanzienlijke huurachterstal hebben en ‘mij zaak staat op vriendin en huurkontrakt op vriend en vriendin’

Ga naar de griffie van het Vredegerecht en vraag daartoe een papieren formulier. Desnoods kopieert u de tekst van art.1344bis Ger.W. en gebruikt u deze als invulformulier mits omzetting in briefvorm. U kan dit verzoekschrift in principe indienen zonder advocaat. De huurder is niet failliet en het faillissement van zijn vriendin belet niet ook haar te veroordelen ,de huurwaarborg aan u vrij te geven en de huur gerechtelijk te verbreken. Dat de inboedel van u is dient u te bewijzen.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”