Zelfstandige als bijberoep

fdg
Topic Starter
Berichten: 1

Zelfstandige als bijberoep

#1 , 08 sep 2011 17:31

Beste,

Ik heb reeds een fulltime job maar ik zou graag een eenmanszaak beginnen als bijberoep. Ik zou een webshop willen maken waarop klanten producten zou kunnen bestellen die ik aan huis ga leveren. De producten zouden bij mij thuis gestockeerd worden. In eerste instantie zou het om drogevoeding, tabakswaren en alcohol gaan. Ik weet dat ik vergunningen moet aanvragen hiervoor. Voor eetwaren kan ik die aan het loket bekomen bij het registreren van mijn handelsnummer en voor tabakswaren moet ik de douane contacteren. Voor alcohol kan ik deze bekomen via de gemeente.
De gemeente is nu niet bereid mij deze vergunning te geven omdat ik mijn woning enkel residentieel mag gebruiken en niet voor handelsdoeleinden. Ik heb hun uitgelegd dat er bij mij thuis geen klanten gaan komen aangezien ze bestellen en ik thuislever. Dat ik enkel de stock in mijn garage ga hebben. Hebben ze gelijk?

Kan ik voor de maatschappelijke zetel een postbus bij de post huren?
Maar hoe gebeurt dan een eventuele controle?

In de hoop hier antwoorden te kunnen vinden.
mvg,

Fdg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 08 sep 2011 17:35

Dec maatschappelijk zetel kan perfect op uw thuisadres worden gevestigd. Voor de fysieke opslag van uw voorraad kunnen er inderdaad problemen zijn.
Die kunt u oplossen door een commerciële opslagruimte te huren in bijv. een industriegebied.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”