medehuurder vraagt faillisement

jozefa
Topic Starter
Berichten: 116

medehuurder vraagt faillisement

#1 , 29 aug 2011 19:58

ik verhuur mij zaak aan een niet getrouwd koppel
handelhuurkontrakt en huurkontrakt inboedel staat op beide namen-adres van vrouw staat er, niet van man ,btw nummer staat op vrouw, hij is zelfstandig helper
reeds 2 maanden is hij weg van zaak heeft straatverbod gekregen van politie wegens slagen en verwondingen aan vrouw
tot 2maal toe is hij in zaak binnengedrongen en geld goederen en stock ontvreemd werd betrapt door moeder van vrouw -door die diefstallen probeert hij zaak kapot te krijgen,politie heeft gedeelte van goederen terug gevonden bij ouders van man nu komt het politie zegt niks te kunnen doen omdat huurkontrakt ook op man staat
man vraagt faillisement aan voor zaak zonder dat vrouw dat wilt!!!omdat hij dan van het huurkontrakt vanaf is die pas ingegaan is op 1 april 2011

help!!!
wie heeft raad want ik word stilletjes gek van problemen met huurder

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 aug 2011 20:21

Hij kan geen faillisement aanvragen als zelfstandige helper, want hij is maar de helper van een zelfstandige dus in mijn bewoordingen "KNECHT" !

De vrouw is zaakvoerder of de zelfstandige
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus
Berichten: 38592

#3 , 29 aug 2011 20:28

Het is de zaakvoerder ( BVBA) of de zelfstandige op wiens naam de zaak ( BTW nr ) ondernemingsnummer staat die kan reageren.
( natuurlijk ook de schildeisers)
En als hij geen functie in het het bedrijf had is het diefstal ( of ander artikel)

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”