Intresten opeisen

folderdragerke
Topic Starter
Berichten: 23
Locatie: Rijkevorsel
Contacteer: Website

Intresten opeisen

#1 , 14 aug 2011 13:14

Beste,

Ik heb een factuur die te laat (dus een dikke twee maand) na vervaldatum is betaald (met tussenkomst) van een bemiddeling, nu ik heb op die facuur intresten gevraagd, maar de klant weigert deze te betalen, na tussen van de bemiddeling NSZ (dat ongeveer drie maanden) heeft aangeslept zeggen ze nu dat de klant niet wil mee werken, en ook niet te intensie heeft om dit bedrag te betalen.
Ze raden dan ook aan om de zaak te laten rusten en er een streep onder te trekken.

Weet iemand tips om toch de klant tot betalen te zetten van zijn vervallen intresten.?
Of moet ik gewoon de zaak inderdaad laten rusten.?
Het gaat natuurlijk niet om een groot bedrag, vermits hij wel de hoofdsom van zijn factuur heeft voldaan, na twee maanden, dus een schadebeding + voor 2maanden intrest. = 51,04€.

Mijn raadsman is meer dan een advocaat en schrijft zijn eerste briefje zonder kosten aan te rekenen, kan ik hem het misschien vragen of zou daar ook de klant zich niets van aan trekken.?
Want als ik verdere stappen zou nemen kost het volgens mij meer dan die 51,04euro gaat opbrengen.? :(

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding