Activiteit combineren

JanVDB
Topic Starter
Berichten: 1

Activiteit combineren

#1 , 11 jul 2011 14:58

Binnenkort ga ik een dienst verlenen (kan voorlopig hier niet dieper op ingaan), ongeveer hetzelfde als wat mijn huidige WG doet.

Ik zou willen opstarten in bijberoep en ben dus ook op zoek naar een parttime job vanaf ten laatste oktober.

Nu, als ik in juli reeds opstart, mag ik dan bv. in augustus deze activiteit al uitoefenen? Zodanig dat ik dus eigenlijk een concurrent van mijn WG wordt (tijdelijk, tot ik nieuwe job heb).

Mijn boekhouder zei me dat dit geen probleem is, zolang ik geen huidige klanten / prospects van mijN WG ga afpakken, maar ik had dit hier toch graag bevestigd gezien.

Bedankt alvast,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Redrum
Berichten: 574

#2 , 12 jul 2011 09:38

"Tijdens de uitvoering van een arbeidsovereenkomst is elke daad van concurrentie ten opzichte van de werkgever verboden"

alain_sat
Berichten: 4

#3 , 17 jul 2011 23:39

En bovendien moet je de toestemming krijgen van je werkgever om een bijberoep uit te oefenen, ik vrees dat je dat niet krijgt.

Reclame

Redrum
Berichten: 574

#4 , 18 jul 2011 10:26

En bovendien moet je de toestemming krijgen van je werkgever om een bijberoep uit te oefenen, ik vrees dat je dat niet krijgt.
Dat is zeker geen algemene regel en een weigering mag ook niet zomaar.

Als je in een 38-urenstelsel in een fabriek werkt, en je wil na je uren legaal bv websites ontwerpen in bijberoep, zie ik niet in wat je werkgever daar mee te maken kan hebben.

Terug naar “Handelspraktijken”