overnameprijs moeilijkheden

BLHCV
Topic Starter
Berichten: 2

overnameprijs moeilijkheden

#1 , 26 apr 2011 16:27

Hallo,

Ik had een klein winkeltje (als huurder) maar ben daar onlangs mee gestopt.
Ik heb zelf huurders aangetrokken omdat mijn huurcontract niet volledig is uitgedaan. MIjn voorwaarden om de winkel over te laten was bij het begin een redelijk lage overnameprijs voor de inboedel.
Het koppel dat uiteindelijk - met mijn inspanningen naar het immokantoor en de verhuurder toe - de winkel gaat overnemen, was direct akkoord met die overnameprijs.
Maar toen vorige week hun handtekening bij het immokantoor was gezet, beginnen ze nu moelijk te doen en willen ze plots maar de helft betalen van wat oorspronkelijk was afgesproken.
Wat kan ik doen?
Wel even vermelden dat ik emails heb die bewijzen dat ze akkord gingen met die oorspronkelijke prijs, en een reeks irritante mails waarin ze steeds maar willen afbieden.
Ik wil dat geld echt hebben, ik heb hard gewerkt voor mijn winkel, de inboedel is alleen al veel meer waard dan ik ervoor zou krijgen.

Oh ja, mischien kan ik al drukingsmiddel het feit gebruiken dat mijn handelshuurovereenkomst nog niet door de vrederechter is verbroken.

Kan iemand me helpen?

groeten
Leon

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
BLHCV
Topic Starter
Berichten: 2

#2 , 26 apr 2011 16:28

(sorry voor de schrijffouten, 'akkoord' dus, en ook 'drukkingsmiddel' :-)

Turaki
Berichten: 6870

#3 , 26 apr 2011 21:18

Als er een akkoord is over de prijs en het goed, is de verkoop gesloten. U heeft met deze mails een begin van bewijs, dus ook van de verkoop.

Reclame

ganapathi tantra
Berichten: 1340

#4 , 27 apr 2011 17:16

Gelukkig worden emails in ons verjongend jeugdig en steeds zichzelf vernieuwend zeer hedendaags justitiesysteem :o)))) aanvaard als bewijs
zoals ongeveer een fax dat deed.
Ik zou mij dus niet al te veel zorgen maken, erger zelfs u kan er nog goed uitkomen ook mocht dit uiteindelijk een rechtszaak worden wat u
mi kan missen. U wil zo vlug mogelijk van die huur af en ik denk misschien dat tegenpartij daar munt wil uitslaan. Met name: laat uw overname
prijs zakken anders huren we niet ..... je weet nooit kan zijn hé just a thought. Maar vermoedelijk zullen dit 2 aparte zaken zijn zijnd einboedel en
huur hoewel misschien op één en zelfde document maar het zullen 2 aparte feiten blijven
Tja mensen en geld hé. Het verandert rozewater in azijn
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Terug naar “Handelspraktijken”