nieuw huurkontrakt ??

MaLuK
Topic Starter
Berichten: 82

nieuw huurkontrakt ??

#1 , 08 feb 2011 00:43

Beste ,
hier ben ik weer, :oops:

Mijn huurder (Bvba) wil stoppen na 3 jaar 1/5,en heeft iemand gevonden die de zaak wilt overnemen of gewoon de handelsfonds verkocht,blijkbaar een onderhandse kontrakt tussen hen gemaakt.
Nu heb ik nog geen bevestiging gekregen door middel van een aangetekende brief of iets dergelijks over zijn besluit,hij heeft dit wel mondelings gezegd maar verder is er niets gebeurd ,hij zei dat ik met de nieuwe zaakvoerder alles verder moest afhandelen,nu heeft de de overnemer mij gekontakteerd en gevraagd om een nieuwe huurkontrakt te maken van 9 jaar,ik heb ingestemd op voorwaarde dat de huurprijs naar boven gaat en hij ging ermee akkoord tot mijn spijt,want ik vroeg eerst aan hem om de zaak over te nemen maar hij weigert dit ...vrezend voor een opzeg na 3 jaar door mij...daar in mijn huurovereenkomst vermeld staat dat om de 3 jaar met onderlinge toestemmingde huur beeindigen kan.
Hij zei dat dit niet kon doen omwille van wat er is overeengekomen met de huurder ,nu is mijn vraag kan ik de huurder dwingen om zijn kontrakt na te leven en de mondelinge overeenkomst annuleren die ik met de nieuwe zaakvoerder afgeproken heb?
PS: onze huurovereenkomst verbiedt een overdracht of onderverhuring.
Alvast bedankt :wink:

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding