facturen boekhouder

anico
Topic Starter
Berichten: 8

facturen boekhouder

#1 , 05 feb 2011 21:27

Beste

toen ik mijn zaak begon vroeg ik aan mijn boekhoudster om per kwartaal een factuur te maken, sindsdien heeft ze slechts enkele gemaakt.
Ik ben nu zo'n 5jaar zelfstandig en mijn boekhoudster leeft deze afspraak niet na, kan zij nu nog afkomen met facturen van prestaties van bv 3jaar geleden of zijn deze verjaard? Heb haar dit meermaals gevraagd.

Of kan zij nu met 1 groot factuur afkomen, dewelke waarschijnlijk moeilijk te controleren valt.

mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
rvdeej
Berichten: 12

#2 , 06 feb 2011 09:11

Infirm de kosten die aangerekend worden effectief kunnen aangetoond worden wel, maar... Indien je de afspraak maakt om per kwartaal aangerekend te worden, kan dit niet en heb je een sterk punt om dit te betwisten. Daarenboven, als de verstreken tijd het onmogelijk maakt om de kosten te verifiëren, dan heb je een goede kans deze te annuleren... Opgelet doch...

Indien er rekeningen verstuurd werden voor deze bedragen voorheen, doch niet betaald, sta je nergens...
Als je weet dat bepaalde kwartalen niet betaald werden binnen de afspraak, dan schuld je hen die betalingen nog omdat ook jij de aanzet kan geven de boekhouder om de afrekening te vragen per kwartaal...

Het ligt dus allemaal aan de situatie wat je kan en mag doen. Zonder het hele verhaal over wat betaald is of niet, kan niemand gouden raad geven. Best eens even zelf alles goed nakijken en indien je sterk vermoedt dat de kosten niet geldig zijn, even een raadsman raadplegen... Ditis dan weer enkel nuttig indien het gaat om grotere bedragen...

Kortom, het lijkt erop dat je de boekhouder niet betaald hebt in het verleden omwille dat zijn geen aantekeningen heeft verstuurd. Je zal deze toch moeten betalen maar je word in de onmogelijkheid gesteld alles te verroeren. Een deel kan je redelijkerwijs betwisten...

anico
Topic Starter
Berichten: 8

#3 , 06 feb 2011 10:00

facturen die zij gemaakt heeft zijn betaald geweest, in totaal 1jaar aan facturen

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”