Handelshuur vervroegd opzeggen door huurder

AnnD
Topic Starter
Berichten: 2

Handelshuur vervroegd opzeggen door huurder

#1 , 01 feb 2011 10:17

Hallo,

Ik ben op zoek naar een antwoord voor volgende zaak:

Gedurende 7 baatten wij een eigen zaak uit.
Na serieuze tegenvallers vorig jaar hebben we moeten beslissen om te winkel te sluiten.
Alle rekeningen zijn nu betaald.

Alleen zitten we nog steeds met de handelshuur, die we slechts om de 3 jaar kunnen opzeggen.
Aangezien we gestopt zijn in ons 7e jaar wil dit zeggen dat we nog tot oktober 2012 moeten betalen volgens de verhuurder.

Is er geen enkele mogelijkheid om hier onderuit te komen. Met het betalen van een schadevergoeding?
Tot wie moet ik me richten, want met de verhuurder komen we er niet uit. Ik hoef er niet bij te zeggen dat dit erg zwaar drukt op ons gezin.

Alvast bedankt voor een reactie.

Ann

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 feb 2011 10:38

Nieuwe huurder zoeken. Als de verhuurder dit weigert kan dit beschouwd worden als rechtsmisbruik.

AnnD
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 02 feb 2011 07:06

Dat hebben we ondertussen gedaan. Wel 3 maanden nadat we onze opzegging hadden gedaan, omdat de verhuurder op dat moment niet kon beslissen of hij het pand al dan niet zou verkopen ipv verhuren. En ondertussen staan er 3 panden in dezelfde straat te huur :-(

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”