verandering handelsactiviteit en stock

Els Peeters
Topic Starter
Berichten: 1

verandering handelsactiviteit en stock

#1 , 05 jan 2011 16:07

Enkele jaren geleden (2002) startte ik een dieetpraktijk met aanhorende winkel in natuurproducten. Ik ging me bijscholen in schoonheidszorgen (2004) en ging geleidelijk aan over in een welness-centrum waar de bezigheid voornamelijk draait om het geven van dieetadvies, verzorgingen (als pedicure, manicure, massages, ...)en verkoop van verzorgingsproducten voor deze verzorgingen. Ik heb echter nog steeds stock staan van de natuurproducten die ik niet meer kwijt geraak.
bv. kruiden (vervallen), etherische oliën, wierrook, kousen (van bep. wol), boeken over bachbloesems, ..; Ik heb hier totaal geen cliënteel meer voor en ik heb ook niet echt een winkel meer (> geen openingsuren, enkel verkoop verzorgingsproducten mogelijk bij afspraak verzorgingen). Kan ik deze stock afschrijven of kan ik hierop waardevermindering toepassen? Deze producten hebben niets meer te maken met de feitelijke zaak en worden enkel ouder en ouder.

Kunnen jullie mij zeggen wat te doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ganapathi tantra
Berichten: 1340

#2 , 02 feb 2011 22:12

Goederen met een beperkte houdbaarheidsdatum kunt u gewoon afboeken.
Ook goederen die u niet meer aan de straatstenen kwijt raakt kunt u afboeken.
Desnoods verkopen met verlies en ook dat is verwerkbaar
Het zijn dan allemaal verliesposten. Als u ze als stock blijft houden kost u dat alleen geld
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”