Webwinkeltje

Lotje2
Topic Starter
Berichten: 31

Webwinkeltje

#1 , 17 nov 2006 23:03

Hallo,

kan iemand me een tip geven om me op weg te helpen een webwinkeltje op te starten? Het gaat om een zeer kleinschalige handel die ik wil opstarten om wat bij te verdienen. Ik zou alles graag correct willen laten verlopen. Moet ik een btw-nummer nemen? Of is er bvb. een marge aan winsten waaronder je geen btw nr moet hebben?

Hartelijk dank bij voorbaat aan al degenen die de moeite hebben genomen dit even te lezen.

Groetjes.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#2 , 18 nov 2006 07:21

Art.56.?2.De kleine ondernemingen waarvan de jaaromzet een door de Koning vast te stellen bedrag niet overschrijdt,genieten belastingvrijstelling voor de leveringen van goederen en diensten die ze verrichten...(BTW Wetboek3 juli 1969).

Art.1.Als kleine ondernemingen voor de toepassing van artikel 56,?2 van het Wetboek worden aangemerkt de belastingplichtigen van wie de jaaromzet gerealiseerd tijdens het voorgaand kalenderjaar niet meer bedraagt dan 5580 EUR...(K.B. nr.19,BTW-Kleine Ondernemingen 29 december 1992).

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”