bedrijfsbeheer attest

Raphaelh
Topic Starter
Berichten: 32

bedrijfsbeheer attest

#1 , 17 okt 2010 20:17

Als natuurlijke persoon kun je gebruik maken van het attest bedrijfsbeheer van uw echtgenoot. Wanneer ik dan een BVBA of EBVBA of starters BVBA zou oprichten en mijn echtgenoot geen zaakvoerder wordt, zou van zijn attest geen gebruik meer gemaakt kunnen worden ? Of toch wel ? Zo ja hoe dan?

Kan ik eerst gedurende drie jaar als zelfstandige werken met gebruik van het bedrijfsattest van mijn echtgenoot en dan door ervaring als ondernmer vanzelf het attest verkrijgen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 19 okt 2010 09:58

“Art.4...§2...Als de betrokken activiteit wordt uitgeoefend door een rechtspersoon, kan het bewijs van de basiskennis van het bedrijfsbeheer geleverd worden door de natuurlijke persoon die daarin het dagelijks bestuur daadwerkelijk uitoefent, of die het dagelijks bestuur uitoefent in een andere rechtspersoon die de eerste rechtspersoon bestuurt...”(10 FEBRUARI 1998. - Programmawet tot bevordering van het zelfstandig ondernemerschap).

“1.4.2.1.De volgende akten gelden als voldoende bewijs van de basiskennis van het bedrijfsbeheer:• het getuigschrift over de basiskennis van het bedrijfsbeheer, uitgereikt in of door: de derde graad van het secundair onderwijs; het secundair volwassenenonderwijs; de centra voor middenstandsopleiding; een examencommissie van een gemeenschap of van de FOD; • een diploma van het hoger onderwijs; • een getuigschrift waaruit blijkt dat de betrokkene een versnelde cursus van ten minste 128 lesuren van bedrijfsbeheer met vrucht heeft gevolgd, gespreid over ten minste drie maanden, voor zover de naleving van die normen en de conformiteit van de lessen met het programma bepaald in artikel 6 van het KB van 21.10.1998 worden bevestigd door de minister of door diens gedelegeerde; • een akte die in overeenstemming met internationale verdragen als gelijkwaardig moet worden beschouwd met het bovenvermelde getuigschrift basiskennis bedrijfsbeheer of het diploma van het hoger onderwijs, of ermee gelijkwaardig werd verklaard door de bevoegde overheid...”.
Ga volledigheidshalve naar http://economie.fgov.be/nl/binaries/1_4 ... -28404.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; en zoek 1.4.2.1

Informeer u zo nodig verder bij een ondernemingsloket en ga daartoe naar:
http://economie.fgov.be/nl/onderneminge ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”