Zelfstandige in bijberoep & werkloosheidsuitkering

Capg
Topic Starter
Berichten: 4

Zelfstandige in bijberoep & werkloosheidsuitkering

#1 , 30 aug 2010 18:37

Geachte,
Ik werk sinds een jaar of 10 als arbeider in een bedrijf dat valt onder de sector metaal (elektriciteitswerken). Sinds vorig jaar ben ik zelfstandige in bijberoep begonnen ook als electricien.
Nu is mijn vraag of ik wel recht heb op werkloosheidsuitkeringen, als mijn hoofdberoep mij op de dop zet omwille van economische werkloosheid. Ik heb namelijk een brief gekregen waarop ik uitgenodigd wordt voor een geschil van terugvordering van de werkloosheidsuitkering van de RVA. Dit volgens hem omdat ik niet heb aangegeven dat ik zelfstandige in bijberoep ben omdat ik niet wist dat ik dit moest aangeven.

Ik heb reeds gevonden dat als ik werkloos was én zelfstandige in bijberoep ik mijn bijberoep wel kon uitoefenen tussen 18 en 7 uur en hierbij toch werkloosheidsuitkeringen krijg. Hoe zit dit als ik niet werkloos ben?

Groetjes Capg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
siesken
Berichten: 263

#2 , 30 aug 2010 19:20

Normaal moet je dat aantekenen op een speciale kaart die je kan krijgen bij je vakbond.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 31 aug 2010 22:02

Geachte,
Ik werk sinds een jaar of 10 als arbeider in een bedrijf dat valt onder de sector metaal (elektriciteitswerken). Sinds vorig jaar ben ik zelfstandige in bijberoep begonnen ook als electricien.