Datum van ondertekening en datum van installatie

Moses
Topic Starter
Berichten: 3

Datum van ondertekening en datum van installatie

#1 , 20 okt 2006 15:57

Hoi!

Graag zal ik het volgende weten. Laat ons voorstellen ik heb een contract met een telecommaatschappij ondertekend op 1.juni.2006 voor een termijn van 1 jaar. Maar de installatie gebeurt op 1 augustus. Tot waneer is het contract geldig - tot 1.juni 2007 of tot 1 augustus 2007. En indien ik het contract voor de installatie wil opzeggen (bv. op 3.juli 2006 - voor de installatie), moet ik iets betalen, aangezien er nog geen installatie was.

Groetjes!
Mark

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
koen999
Berichten: 730

#2 , 20 okt 2006 16:03

indien ik het contract voor de installatie wil opzeggen (bv. op 3.juli 2006 - voor de installatie), moet ik iets betalen, aangezien er nog geen installatie was.
er was voorafgaand een akkoord over de prijs en de zaak dus u dient die overeenkomst na te leven.
gebeurde de ondertekening bij u thuis ja of nee ?
Tot waneer is het contract geldig - tot 1.juni 2007 of tot 1 augustus 2007
dat zou in uw contract bepaald moeten zijn

Moses
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 20 okt 2006 16:58

Contract is bij mij thuis ondertekend. In het contract staat het vermeldt, dat het voor 12 maand geldig is en dat het tot stand komt op de datum van de ondertekening en met ingang op de opleveringsdatum. Dat vind ik eigenlijk raar, wat zou het betekenen :"komt op datum van de ondertekening tot stand en is op de opleveringsdatum met ingang". Dus, voor de installatie is dit contract ongeldig of wat?

Reclame

dieke
Berichten: 1299

#4 , 20 okt 2006 17:37

Wat ik eruit opmaak is dat je vanaf ondertekening gebonden bent aan dat contract (eigenlijk dus een totaal onnodige vermelding omdat dat sowieso geldt) en dat het jaar begint te lopen vanaf dag van oplevering, di dus installatie.

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#5 , 21 okt 2006 11:15

Hoi!

Graag zal ik het volgende weten. Laat ons voorstellen ik heb een contract met een telecommaatschappij ondertekend op 1.juni.2006 voor een termijn van 1 jaar. Maar de installatie gebeurt op 1 augustus. Tot waneer is het contract geldig - tot 1.juni 2007 of tot 1 augustus 2007. En indien ik het contract voor de installatie wil opzeggen (bv. op 3.juli 2006 - voor de installatie), moet ik iets betalen, aangezien er nog geen installatie was.

Groetjes!
Mark
Om te kunnen factureren moet men diensten leveren.

Moses
Topic Starter
Berichten: 3

#6 , 23 okt 2006 09:01

Bedankt voor de reacties!
Maar wat ik nog niet kan begrijpen (weet niet of ik stom ben of wat:) ), is het volgende - moet ik een boete aan de firma betalen, indien ik een contract heb ondertekend, maar er nog steeds geen dienst geleverd is en als ik dat moet, op welke wettelijke voorwaarde gebeurt dit.
Nogmaals bedankt allemaal.

Terug naar “Handelspraktijken”