Factuur betaald of niet?

rohff
Topic Starter
Berichten: 1

Factuur betaald of niet?

#1 , 13 aug 2010 17:31

Beste,

Ik ben voorzitter van een VZW. Sinds april dit jaar heeft onze watermaatschappij gekozen voor een domiciliëring. Daarvoor betaalde ik telkens handmatig de driemaandelijkse facturen. Bij domiciliëring moet de watermaatschappij normaal gezien het te betalen bedrag aanbieden aan onze bank die zij op haar beurt de som automatisch van onze bankrekening aftrekt.

Nu zit ik met een probleempje: we hebben sinds april 2 facturen ontvangen (nu zonder de overschrijvingsstrook natuurlijk want het gaat om een domiciliëring). Tot vandaag de dag is er niets van de bankrekening afgetrokken. Dus ik bel naar de watermaatschappij om te vragen hoe het nu zit met die facturen. Volgens hun weten zijn de beide facturen reeds betaald (namelijk op de vermelde datums). Voor de zekerheid zoek ik de datums nog eens op, maar geen enkele betaling te bespeuren...

Wat is het beste wat ik kan doen?
(1) doen alsof ik ervan uitga dat de facturen betaald zijn en gewoon blijven wachten. Als de watermaatschappij zegt dat de facturen betaald zijn so be it.
(2) actie ondernemen en kijken wat er precies is gebeurd (bv. vragen aan de watermaatschappij op welke bankrekening de facturen gestort worden of eens bij de bank langsgaan).

Wat zijn de gevolgen als ik voor de eerste keuze ga?

Bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#2 , 16 aug 2010 19:12

Schulden zijn haalbaar, niet draagbaar. Dit houdt in dat de schuldeiser u moet aanmanen om de factuur te betalen.
Jij oefent de overeenkomst te goeder trouw uit want je hebt niets veranderd aan de domiciliëring. Hierdoor zou ik gewoon wachten, tenzij je het risico wil lopen dubbel te betalen ;)

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”