getekend contract niet in mijn bezit

Quinten22
Topic Starter
Berichten: 9

getekend contract niet in mijn bezit

#1 , 23 jul 2010 16:18

Hallo,

Het volgende is gebeurd:
ik heb mijn kennis en vakbekwaamheid in de transportsector met een "lastgevingsovereenkomst" verhuurt aan een éénmansvernootschap die deze nodig had om een transportvergunning te bekomen.
We werden met elkaar in contact gebracht door een transportconsulent. Het contract werd ook in zijn bijzijn getekend.
Er werd een maandelijks te betalen bedrag en opzegvoorwaarden in opgenomen.

Het getekende contract heeft de huurder meegenomen omdat dit nog bekrachtigd moest worden door de gemeente én omdat de vennootschap dit als bewijs nodig had voor een bankvolmacht en bankwaarborg.
Het probleem is dus dat ik geen kopie heb van het getekende contract (enkel een niet getekend exemplaar) en nu vrees ik dat er in mijn naam misbruik en/of fraude kan gepleegd worden.

Er is tot op heden nog geen beroep gedaan op mijn diensten, nog nooit een betaling ontvangen, nog geen vergunning aangevraagd, maar ook het contract is nog niet opgezegd.
Het contract zelf opzeggen garandeert mij nog niet dat er geen misbruik meer van gemaakt kan worden.
Ik heb elke drie maand aangetekend een kwijting gestuurd, maar dus nog nooit iets ontvangen.
Als bewijs van het bestaan van het contract heb ik e-mails, zowel naar de transportconsulent als naar de huurder van mijn vakbekwaamheid, aangetekende brieven en kwijtingen enz...

Langs welke juridische (handelsrechtbank, burgelijk, vredegerecht e.a.) kan ik alsnog de achtergestelde bedragen ontvangen én vooral het getekende contract in mijn bezit krijgen?
Bij welke rechtbank (arrondissement) moet ik die indienen, want het bedrijf bevindt zich aan de andere kant van het land?

Alle hulp is welkom.
Mvg.
Quinten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 25 jul 2010 10:43

Wend u tot de Rechtbank van Koophandel.

Inzake territoriale bevoegdheid geldt :
“Art.624.Met uitzondering van de gevallen waarin de wet uitdrukkelijk bepaalt welke rechter bevoegd is om kennis te nemen van de vordering, kan deze naar keuze van de eiser worden gebracht: 1° voor de rechter van de woonplaats van de verweerder of van één der verweerders;2° voor de rechter van de plaats waar de verbintenissen, waarover het geschil loopt, of een ervan zijn ontstaan of waar zij worden, zijn of moeten worden uitgevoerd;...”(Gerechtelijk Wetboek).

Zie verder : http://www.juridat.be/kantons/kantons.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”