Dag
Ik heb een tijd geleden mijn bedrijfswagen terug ingeleverd. Ondanks dat hier nooit een ongeval mee gebeurd is, heeft de schade-expert toch schade van meer dan €3000 aangerekend.
Er waren zeer kleine krasjes op de velgen, en 4x €250 voor nieuwe velgen is al €1000. Ook waren er kleine krasjes op de bumper waardoor ze de hele bumper laten vervangen. Ik woon in een stad dus de auto staat altijd buiten parallel geparkeerd.
Het meest bedenkelijke was dat er foto’s waren waar eigenlijk geen schade op te zien was, maar toch zaken van €500+ aangerekend werden. Toen ik daar naar vroeg kreeg ik als antwoord “op sommige foto’s is de schade inderdaad niet goed te zien, maar de schade is er wel”.
Dit vond ik nogal bedenkelijk en heb toen per mail laten weten dat ik een tegenexpertise wou. Echter heeft het bedrijf de auto al laten repareren waardoor zo een tegenexpertise niet echt meer mogelijk is. Ik heb altijd vlot op de mails gereageerd, het was echter het bedrijf dat vaak pas na twee weken antwoordde.
Maar is het kunnen aanvragen van een tegenexpertise geen recht van mij?