Allen drank serveren op restaurant is wettelijk verboden?

JEROENDB
Topic Starter
Berichten: 1

Allen drank serveren op restaurant is wettelijk verboden?

#1 , 14 aug 2009 13:35

Wegens heel warm weer had mijn zoon van 12 jaar grote dorst en gingen we een terrasje doen. Hij wou meer dan één glas water. En ik stelde voor naar de pizzahut te gaan, ze geven flesjes 0,5l. We zijn daar al meer dan 10 jaar maandelijkse klant...Het was 15 u er zat binnen geen kat. Buiten één persoon en de ober. Hij stond recht en zei we serveren hier geen drank alleen , er zijn hier genoeg cafékes (oude markt) waar je dat kan doen en daarbij het is mijn pauze. Ik begrijp wel dat je op de middag als het heel druk is geen plaats moet innemen voor mogelijke klanten die wensen te eten, lijkt me logisch. Maar het terras, binnen was leeg... Op de website van de pizzahut las ik :"Werd u bediend door een supervriendelijke medewerkster,voldeed de pizza niet echt aan uw verwachtingen of wil u informatie over ons bedrijf ? Ik schreef een brief met mijn verhaal met brute bediening. Ik citeer een zin uit de brief. "Het spijt ons dat u werd geweigerd om enkel dranken te bestellen op het terras, maar als restaurant is het wettelijk verboden om alleen drank te serveren zonder maaltijd. In Leuven worden worden bij overtreding hiervan hoge boetes aangerekend".KLOPT DIT? Ik vind niets terug op internet. :cry:

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding