[Zelfstandige beroep] Faillissement

nazmul
Topic Starter
Berichten: 189

[Zelfstandige beroep] Faillissement

#1 , 09 aug 2009 14:44

Ik ben zelfstandige van oktober, 2007 tot 1 september, 2008. Mijn klanten waren wanbetalers, ik moet stoppen omdat, klanten betaal niet facturen op tijd, een ik heb kosten vast elke dag, zo problemen erger geworden.


1. Dus normaal ik heb totaal 4 kwartaal zelfstandige statuut, eerste kwartaal betaald,
2de, 3rde, 4de kwartaal ik was kapot van geld problemen.

2. Ik heb BTW schulden van 12,000 Euro, plus boekhouder kosten 450 Euro plus SVMB 1300 Euro plus
Electrabel voor kantoor 500 Euro.


3. Ik heb vraagt Banken, OCMW schuldbemiddeling, OCMW zegt als ik werk dan kan ik via OCMW
schuldbemiddeling oplossen, nu OCMW kan ook niet helpen omdat ik werk.


4. Nu heb ik werk maar ik verdien te weinig, te alle schulden terug betalen + mijn leef kosten zorgen, omdat ik, mijn echtgenote,
kinder ten laste 1 kosten van een inkomst is te duur. Een alles voor mijn is uitgesloten zoals banken, lenen enz.. Nu beslis ik,
dat kan toch niet, 5 jaar ben ik werken voltijds, resultaat nu is nog minus. Ik wil Faillissement, ik kan niet anders doen.


Mijn vraag is, kan ik nu Faillissement doen als ik ben bediende een zelfstandige BTW nummer had vroeger? Wat zij de procedures voor mij. Wat kan komende problemen?
November heb ik terug rechtbank bezoek voor betaling bewijs, ik ben nu bang voor, wat ga gebeuren?


kan iemand mijn echt helpen met suggestie voor Faillissement voor zelfstandig BTW persoon.

Bedant
Met vriendelijke groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rebel-with-a-cause
Berichten: 1216

#2 , 09 aug 2009 18:10

Lees deze brochure over collectieve schuldbemiddeling.

Daarin wordt duidelijk gemaakt welke stappen je dient te ondernemen om hiervan te kunnen genieten.

Franciscus
Berichten: 38602

#3 , 10 aug 2009 18:47

Hebt u nooit een kursus gevolgd om zelfstandige te worden daar worden toch bij mijn weten uitgelegd wat er allemaal kan gebeuren.

Reclame

nazmul
Topic Starter
Berichten: 189

#4 , 10 aug 2009 20:36

Bedankt voor het brochure, maar daar is alles voor talent mensen te lezen zo als uw.

1. Ik heb twee keer rechtbank gewest, voor betaling bewijs.

2. Toen ben ik op zoek naar job, ik heb 100 sollicitatie brief bij, te bewijs, ik heb geen oplossing nog.

3. Rechtbank Voor zitter zegt mijn tweede keer, faillissement procedure ga beginnen

4. ik ben bang wat is faillissement procedure, dan heb ik vraagt geef mij nog tijd, tot ik werk vind, dan begin ik betaling

5. Nu is het derde bezoek, een ik heb niks betaald, omdat kosten is te duur

Mijn vraag is, punt 3, kan ik nog faillissement procedure aanvragen? Moet ik gevangenis gaan? als ik faillissement aanvraag? Ik heb geen eigendom, wij leef als dag in dag uit.

Gelieve suggereren enkele goede oplossing

j.demoor
Berichten: 10360

#5 , 11 aug 2009 10:03

“Art.2....Degene die geen handel meer drijft kan failliet worden verklaard indien hij heeft opgehouden te betalen toen hij nog koopman was...Art.8.Onverminderd de bepalingen van de wet betreffende het gerechtelijk akkoord geschiedt de faillietverklaring bij vonnis van de rechtbank van koophandel waarbij de zaak aanhangig is gemaakt, hetzij op aangifte van de koopman...”(8 AUGUSTUS 1997. - Faillissementswet).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Franciscus
Berichten: 38602

#6 , 11 aug 2009 17:13

Ga naar het OCMW van uw gemeente - vraag naar sociale dienst - daar zal men u in mensentaal trachten uit te leggen wat u te wchten staat en kan doen.

Wat zegt uw boekhouder??

Blijkbaar bent u een bedrijf begonnen zonder de nodige attesten van bedrijfsbekwaamheid.

nazmul
Topic Starter
Berichten: 189

#7 , 11 aug 2009 21:41

ik heb geen zelfstandige statuut, ik ben nu 6 maand in proef contract als bediende.

j.demoor:
“Art.2....Degene die geen handel meer drijft kan failliet worden verklaard indien hij heeft opgehouden te betalen toen hij nog koopman was...Art.8.Onverminderd de bepalingen van de wet betreffende het gerechtelijk akkoord geschiedt de faillietverklaring bij vonnis van de rechtbank van koophandel waarbij de zaak aanhangig is gemaakt, hetzij op aangifte van de koopman...”(8 AUGUSTUS 1997. - Faillissementswet).

BTW stop bewijs: http://img190.imageshack.us/img190/4045 ... ardqpw.jpg
- dus ik kan failliet beginnen?
Franciscus:
Ga naar het OCMW van uw gemeente - vraag naar sociale dienst - daar zal men u in mensentaal trachten uit te leggen wat u te wchten staat en kan doen.

Wat zegt uw boekhouder??

Blijkbaar bent u een bedrijf begonnen zonder de nodige attesten van bedrijfsbekwaamheid.

OCMW contract bewijs: http://img190.imageshack.us/img190/1390/clipboard1t.jpg

- OCMW van 1 september, 2008, had ik contract voor mijn schulden te oplossen, maar OCMW heb niks zorgt voor betaling, rechtbank twee keer bezoek vraagt mijn betaling bewijs allen, heb niks te maken als OCMW of Bank bewijs of Hebt geen belang als ik ben werk zoekende toen.

- Boekhouder, geef geen suggestie, vraagt factuur te betalen eerst ( 450 Euro ), mijn alles papier geef ook niet, als rechtbank vraagt, toen fax gestuurd, dat was alles.

- ik heb allen KMO papier bij mij
- ik ben niet zelfstandig nu, mijn beroep statuut is verandert hier. http://img190.imageshack.us/img190/4045 ... ardqpw.jpg

Franciscus
Berichten: 38602

#8 , 12 aug 2009 18:07

Met alle respect - maar we praten naast elkaar.
Het OCLMW heeft een sociale dienst waar u bijstand kan krijgen.
Ik meen te begrijpen dat u als zelfstandige werkte van 1/10/07 tot 1/9/08.
U hebt drie kwartalen niet betaald
U hebt de btw niet betaald
U hebt sociaal secretariaat niet betaald
U hebt de voorzieningen (water- gas) electriciteit niet betaald
U hebt andere leveranciers waaronder uw boekhouder niet betaald


Demoor zal de rechtbank u failliet verklaren ... maar dat wil niet zeggen dat u uw schulden niet meer moet betalen.

DAAROM ga naar het OCMW naar de sociale dienst en laat u de zaak goed uitleggen

Sedlex
Berichten: 83

#9 , 12 aug 2009 18:56

Lees deze brochure over collectieve schuldbemiddeling.

Daarin wordt duidelijk gemaakt welke stappen je dient te ondernemen om hiervan te kunnen genieten.
tenzij ik mij vergis, kun je geen CSR aanvragen als je handelaar bent geweest (en de schulden daaruit voortkomen).

Daar dient het faillissement voor, dat ook kan uitgesproken worden nadat je geen handelaar meer bent (dacht ik toch)

Terug naar “Handelspraktijken”