garantieverplichting

Leo2
Topic Starter
Berichten: 5

garantieverplichting

#1 , 25 jul 2009 10:24

We hebben een laptop gekocht bij een zaak die inmiddels is stopgezet, nu hebben we met deze laptop een technisch probleem binnen de garantieperiode.

Is de groothandelaar / fabrikant nu verplicht dit op te lossen of hebben we nog verhaal naar de zaakvoerder die er inmiddels mee gestopt is ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38603

#2 , 25 jul 2009 12:17

kijk eens op die site.

http://mineco.fgov.be/protection_consumer/home_nl.htm


principe heb je op alle produkten als consument NIET als firma een wettelijke bscherming van 2 jaar.

Deze wordt in de eerste plaats geleverd via de winkel waar gekocht. Internationale firma's ontkennen dikwijls maar het is wel een Europeese regelgeving

Vandebos
Berichten: 16087

#3 , 25 jul 2009 12:17

Contacteer de producent van de laptop, deze zal u verwijzen naar een lokaal verkooppunt of verzoeken dat het toestel wordt opgezonden naar een reparatiecentrum.

Heeft u de aankoopfactuur nog? Werd er een bijkomende garantieverzekering afgesloten? Vermeld al deze gegevens in uw mail/fax/brief.

Reclame

Leo2
Topic Starter
Berichten: 5

#4 , 26 jul 2009 20:05

Contacteer de producent van de laptop, deze zal u verwijzen naar een lokaal verkooppunt of verzoeken dat het toestel wordt opgezonden naar een reparatiecentrum.

Heeft u de aankoopfactuur nog? Werd er een bijkomende garantieverzekering afgesloten? Vermeld al deze gegevens in uw mail/fax/brief.
Franciscus, Vandenbos, bedankt voor jullie antwoord. De fabrikant zit in 't buitenland. Tussen hen en degene bij wie wij het kochten zit de invoerder maar die reageert voorlopig niet.
Als ik het goed begrijp kan iedere zelfstandige van de ene dag op de andere gewoon z'n zaak stopzetten en z'n klanten doodleuk doorverwijzen naar zijn leverancier (in causu de invoerder) zonder zelf nog iets verplicht te zijn qua service ?

Franciscus
Berichten: 38603

#5 , 29 jul 2009 17:44

Ik ben wel iets vergeten te melden

zie deze website
http://www.eccbelgium.be/NL/infocenter/ ... sp?nID=416

Terug naar “Handelspraktijken”