Garantie na herstelling voertuig BMW

Jacques01
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Garantie na herstelling voertuig BMW

#1 , 22 okt 2023 14:01

Mijn klant heeft drie jaar geleden zijn wagen (BMW 3 reeks) binnen gebracht voor herstelling.
Hierbij zijn de klepstoters vervangen het probleem was hierbij opgelost.

Vorige maand krijg ik een mail dat de wagen olieverlies heeft ter hoogte van het kleppendeksel en een abnormaal lawaai gerelateerd aan mijn herstelling 3 jaar geleden.
De wagen is binnen geweest voor het vervangen van een EGR klep bij de andere garage en hebben bovenstaande zaken opgemerkt (olieverlies en abnormaal lawaai).

Nu wou ik ondanks dit drie jaar geleden toch vrijblijvend naar de wagen kijken of deze zaken effectief een verband hebben met mijn werkzaamheden.
Na de controle heb ik opgemerkt dat de bevestiging van het kleppendeksel niet goed bevestigd was (los zat) en de schroefdraad beschadigd was.
Om te controleren of het abnormaal lawaai wel aan mijn werk gerelateerd was heb ik het kleppendeksel moeten demonteren om te kijken of de klepstoters nog goed zaten. Dit was volledig in orde, bij het terug monteren van het kleppendeksel met een nieuwe pakking zag ik opnieuw dat de schroefdraad was beschadigd zodat ik het kleppendeksel niet op aanhaalmoment kon zetten. Bij het laten draaien van de motor en een grote testrit was er geen lek meer te bespeuren.
Dit heb ik ook aan de klant vermeld en hier is ter controle en uit goede wil geen factuur voor opgemaakt.

Deze week krijg ik een mail dat het olielek nog erger is dan voordien en de wagen bij de andere garage staat.
Met als eis dat de werken door mij worden betaald bij de andere garage en de vervangwagen ook.
Nu is mijn vermoeden dat er in de loop van de jaren andere herstellingen zijn uitgevoerd die deze schade kon veroorzaken en dit naar mij wordt verhaald.
Ik voel mij anderzijds wat opgelicht en ik vrees dat ik niet goed heb gedaan om de wagen nog eens binnen te nemen.
Wat zijn mijn rechten en plichten omtrent deze zaak?

Groeten,

Jacques

Reclame