pvba of bvba....?

plentycoups
Topic Starter
Berichten: 81

pvba of bvba....?

#1 , 06 jun 2009 19:15

we bezitten enkele huizen, maar de notaris heeft nu aangeraden een bvba op te richten?? we zijn gewoon arbeiders, en knappen de huisjes zelf op.
wat kan ik doen met een bvba, we steken onze spaarcenten in die huisjes, want als we alles moeten lenen, en al ons werk tellen, hoe moet ik dat zien in een bvba??
moeten we dan ons eigen uitbetalen voor werk??
waar kan ik informatie vinden?
kunnen wij bij werkverlies gaan stempelen??
alvaste dank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bart
Beheerder
Berichten: 404
Juridisch actief: Ja

#2 , 06 jun 2009 21:15

Beste,

U gaat best eens een afspraak maken met een goede boekhouder-fiscalist. Situaties als deze hebben nood aan een oplossing "op maat".

Het is zoals in de bouw: als je er geen verstand van hebt: niet zelf beginnen bricoleren of je komt vroeg of laat in de miserie. Roep liever meteen de raad in van een goed vakman !

Enkele nuttige plaatsen om je zoektocht te starten: http://www.unizo.be/starters/ (handige tips voor starters + info over de verschillende vennootschapsvormen, hun voor- en nadelen, etc)

Succes !

Bart


PS: de "PVBA" heet tegenwoordig "BVBA".

plentycoups
Topic Starter
Berichten: 81

#3 , 07 jun 2009 07:56

bedankt :)
ik zat nog met iets in mijn hoofd van pvba, zal van vroeger zijn geweest...

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”