Kan een opdrachtgever creditering van facturen eisen indien de (eind)klant de geleverde diensten protesteert?

sarwou
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Kan een opdrachtgever creditering van facturen eisen indien de (eind)klant de geleverde diensten protesteert?

#1 , 27 mar 2023 14:42

Context: Ik ontving een (voorstel tot) raamovereenkomst, waarbij ik de Dienstverlener ben die een overeenkomst sluit met de Opdrachtgever om opdrachten uit te voeren voor Klanten van de Opdrachtgever.

Mijn vraag gaat over het volgende fragment van de overeenkomst, meer bepaald over de laatste zin:
De facturatie zal maandelijks geschieden op basis van een gedetailleerd overzicht van de prestaties van de afgelopen maand, genoteerd op het formulier ‘Time Report’ welke door de Opdrachtgever aan de Dienstverlener ter beschikking wordt gesteld.
Alle facturen op basis van goedgekeurde Time Reports zijn contant betaalbaar op dertig (30) kalenderdagen na factuurdatum.
Indien de Klant zou protesteren tegen de slechte kwaliteit van de geleverde diensten door de Dienstverlener, dan behoudt de Opdrachtgever zich het recht voor om een creditering te vragen van de facturen die betrekking hebben op de geprotesteerde diensten.


Ik vraag me af of de laatste zin juridisch steek houdt? Kan de Opdrachtgever zich "zomaar" dit recht voorbehouden?

LeenW
Berichten: 12839

#2 , 27 mar 2023 14:52

Op zich staat er "vragen", wat m.i. niet hetzelfde is als "opleggen".

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”