Overname kinderdagverblijf

michy151
Topic Starter
Berichten: 12

Overname kinderdagverblijf

#1 , 30 jan 2023 10:33

Beste leden,

Mijn vriendin heeft een KDV over gekocht. Daarvoor werd enkel een geschreven blad ondertekend en 30.000 betaald rechtstreeks naar de vorige eigenaar. Het betreft om een gehuurd pand. is dit wel correct verlopen ? Het lijkt allemaal zo onofficieel.

Tevens moeten startende kinderen een waarborg betalen, die de ouders dan integraal terugkrijgen als het kind naar school gaat. Maar die waarborgen staan niet op een aparte rekening. Dit jaar en volgend jaar vertrekken er nog 20 kinderen. Dwz 4000 euro dat moet worden terugbetaald maar dat geld is er niet meer. Een rare situatie als je het mij vraagt, maar ik ken er nietveel van dus hoop ik hier wat meer info te krijgen.


Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6856

#2 , 30 jan 2023 10:44

Ik vrees dat hier geen goed en beknopt antwoord mogelijk is, ook al wegens echt te weinig gegevens.

Alvast één goede raad : laat dat hele gedoe asap nazien door een advocaat, ik vrees dat dit anders op een fiasco kan en zal uitdraaien.

LeenW
Berichten: 12836

#3 , 30 jan 2023 11:05

De waarborgen moeten ergens apart staan, verkoper kan dit niet zomaar meenemen.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38599

#4 , 30 jan 2023 21:26

Is er een rechtsvorm en een BTW nr?

michy151
Topic Starter
Berichten: 12

#5 , 31 jan 2023 18:31

Is er een rechtsvorm en een BTW nr?
Een fv. Wel een ondernemingsnummer maar niet btw plichtig.

Thomas_A
Berichten: 2320
Juridisch actief: Nee

#6 , 31 jan 2023 21:38

Een fv als in feitelijke vereniging?

Net even opgezocht en blijkbaar bestaat een kinderdagverblijf als feitelijke vereniging mét een ondernemingsnummer inderdaad.

https://blog.liantis.be/nl/boekhouders- ... s_amp=true

Het is me niet duidelijk waar de 30.000 euro dan voor is, aangezien het pand gehuurd wordt en er geen aandelen over te dragen zijn.

Ik vrees dat deze vraag of een doorlichting door een boekhouder beter voor de betaling was gebeurd.

Franciscus
Berichten: 38599

#7 , 01 feb 2023 19:09

Klantenbestand??
Maar dan nog?????

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#8 , 01 feb 2023 19:45

Inboedel (bedjes, speeltuigen enz...) Maar voor 30.000€ heb je al een hele hoop 2de handspullen, die je zelfs nog niet kwijtraakt in 1 huis.

Terug naar “Handelspraktijken”