Keyware kosten

hethofvanvlaanderen
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Keyware kosten

#1 , 02 jan 2023 23:22

Ik huur een bancontact terminal van Keyware. Elke drie maand krijg ik een factuur met daarop "Administratieve kost wegens het ontbreken van een domiciliatie conform art.8 van de bijzondere voorwaarden". van 6 Euro. Het bedrijf weigert deze kost te crediteren maar volgens mij is dit niet wettelijk, temeer omdat Keyware schuldenaar is bij mij. Zij ontvangen de betalingen van de klanten en storten deze door minus eventueel openstaande bedragen.
Is dit wettelijk wat ze doen? Het contract opzeggen kan ik niet want er zijn heel hoge kosten aan verbonden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas_A
Berichten: 2302
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 jan 2023 12:28

Wat staat in de contractuele voorwaarden waarmee u bent akkoord gegaan? Ik zie niet in waarom dit niet zou mogen als dit erin staat.

Waarom staat u geen domiciliëring toe, als het netto saldo toch steeds in uw voordeel is?

LeenW
Berichten: 12825

#3 , 03 jan 2023 13:53

Ik zie hier in een B2B context ook niet meteen een probleem, voor zover alles contractueel is vastgelegd. Automatische domiciliëring geeft minder kosten dan manuele input voor een bedrijf, dus is deze clausule op zich ook logisch. Die 6 euro per 3 maand lijkt mij bovendien ook niet buitensporig.

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”