Google reclame, opzeggen beheerder serieuze schade vergoeding

CaneS
Topic Starter
Berichten: 125
Juridisch actief: Nee

Google reclame, opzeggen beheerder serieuze schade vergoeding

#1 , 03 nov 2022 19:32

Dag allen,

Ik zit met een vervelende kwestie.

Ik ben werkzaam in de bouw, ik heb 6 maand geleden een bedrijf aangesteld om voor mij de advertenties uit te voeren via Google Ads.

Nu zit mijn agendaatje dusdanig vol als kleine zelfstandige dat ik de klanten via die Ads niet meer kan binnenhalen vanwege de lange wachttijd vooraleer ik bij de mensen werken kan uitvoeren. Ik heb dus gevraagd om de ads te stoppen omdat dat serieus weggegooid geld is dat ik beter kan steken in andere dingen: het bedrijf wil hiervoor een schade vergoeding van €7000 🤦‍♂️ Of ik moet mijn contract uitzetten tot 2026.

Ik heb voorgesteld om enkel de “beheer kosten” te betalen tot 2026 dat is een 20/25% van het maandelijkse totaal factuur. Dit willen zij niet.

Ik begrijp het niet want het is toch mijn geld dat ik grotendeels betaal om te investeren in Google (extern bedrijf) en daarop krijgen zij een commissie.

Heb ik een poot om op te staan ookal vroeg ik heb vriendelijk om enkel de beheer dan aan te rekenen?

Ps: het bedrijf heeft niet zo een goede naam vanwege hun wurgcontracten. Ik heb de kleine lettertjes niet gelezen, en dacht dat ik altijd kon stopzetten of op zijn minst mijn marketing budget verlagen dat gaat dus niet....

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12824

#2 , 03 nov 2022 20:10

U wordt, zeker als ondernemer, geacht een contract na te lezen voor u iets tekent. Gelukkig is er recent een nieuwe wet goedgekeurd waar u mogelijk iets mee bent.

https://economie.fgov.be/nl/themas/onde ... e-bedingen

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”