Hoerenkot in gewoon huis?

Lupo3L
Topic Starter
Berichten: 4

Hoerenkot in gewoon huis?

#1 , 17 apr 2009 18:54

Vorige maand werd het huis van de buren verkocht. Tot mijn grote verbazing is er nu een heus hoerenkot in gevestigd. Er zijn zelfs al advertenties ter promotie verschenen in de krant.

Omdat dit een residentiële buurt is, vroeg ik me af welke stappen hiertegen kunnen ondernomen worden? Mag dat zomaar: 'diensten' aanbieden in een gewoon huis? En wat met de eventuele waardevermindering van de huizen in de buurt?

Alvast hartelijk dank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 17 apr 2009 19:26

prostitutie is op zich niet strafbaar

maar de uitbating wel

het moet een handelspand zijn == belastingen

al het verhuurd wordt en de eigenaar weet van niets --- dan heeft deze een probleem verschil in belastingen

stap eens binnen bij de politie - vraag naar de wijkwerking en meldt dit aan - men zal dan wel discreet een onderzoek opstarten en het nodige doen

Dit soort zaken kan in een woonomgeving als overlast beschouwd worden

In sommige steden oa Antwerpen speelt men zeer kort op de bal als overlast

Je kan trouwens eens info inwinnen bij oa Payoke in Antwerpen en de cel prostitutie van de politie van Antwerpen
Beide kunnen u nuttige info geven

Lupo3L
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 18 apr 2009 10:58

bedankt!

Reclame

artemis
Berichten: 3294

#4 , 18 apr 2009 11:16

Daar komt nog bij dat er tegenwoordig veel 'massagesalons' zijn waar er in theorie geen prostitutie is omdat er officieel geen 'intiem contact' plaatsvindt. In de praktijk gebeurt dat natuurlijk meestal wel.

Hou die advertenties in de krant goed bij als u verder wil gaan. Het soort krant en de plaats waar deze advertentie zich bevindt tussen andere erotische advertenties zegt al veel over de activiteiten van het 'huis'.

Als het huis echter wel een handelspand is geworden en de uitbating volgens de letter van de wet, dan kan u er mogelijk niet veel tegen doen. Dat soort zaken vestigt zich meestal op heel discrete locaties en mikt op klanten die uiteraard niet in een hoerenbuurt gezien willen worden....

Franciscus
Berichten: 38596

#5 , 18 apr 2009 12:59

Als dat in een woonomgeving is dus een plan van aanleg met uitsluitend wonen kan de politie al heel wat.

j.demoor
Berichten: 10360

#6 , 19 apr 2009 10:15

“Art.380.§ 1. Met gevangenisstraf van een jaar tot vijf jaar en met geldboete van vijfhonderd frank tot vijfentwintigduizend frank , wordt gestraft :...2° hij die een huis van ontucht of prostitutie houdt;3° hij die kamers of enige andere ruimte verkoopt, verhuurt of ter beschikking stelt met het oog op prostitutie met de bedoeling een abnormaal profijt te realiseren...”(Strafwetboek 8 juni 1867).

Zie ook : http://www.senate.be/www/?MIval=/public ... 30&LANG=nl
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Fabi
Berichten: 440

#7 , 28 apr 2009 17:00

Ik vind zolang die dames het niet buiten het huis vertonen, zoals reclame met neons ed, en je hebt er geen last van lawaai of hinder, je toc die meiden hun ding kan laten doen?
Zolang je niet iedereen samenkrijgt uit de buurt en een petiti begint kan je weinig ondernemen, de politie kan hier niks doen, prostitutie is een gedoogbeleid, net als cannabis, en wees maar zeker dat vadertje staat er flink aan verdient, wie zei daar iets in de wet, u mag niet leven van de inkomsten van een prostituee, heb er ooit eens een eindwerk van gemaakt, en schrok van de attitude van ons Belgisch landje, en indien bij eigendom kan je zeker niks beginnen, dus hopelijk voor jou hren ze het pand tenzij het als handelspand is verhuurd!!!
Succes zou ik zeggen, of leer ermee leven, er zijn ergere dingen...

Franciscus
Berichten: 38596

#8 , 28 apr 2009 17:57

Als u er een eindwerk hebt van gemaakt zal u weten dat prostitutie op zich niet strafbaar is - dus is er geen sprake van gedoogbeleid.

Alle mogelijke vormen van overlast worden zo wie zo aangepakt.
Ik denk hier aan de cel prostitutie bij de politie van Antwerpen - Payoke enz enz en wees maar gerust dat er wel iets aan gedaan wordt.

Wat ook wordt aangepakt is het zwartwerk - indien men de inkomsten niet aangeeft krijgt men problemen met de belastingen.

Daartegenover wanneer men alles volgens de spelregels doet - inkomen opgeven belasting betalen enz enz -- is er geen vuiltje aan de lucht.

Vandebos
Berichten: 16087

#9 , 28 apr 2009 19:49

Als u er een eindwerk hebt van gemaakt zal u weten dat prostitutie op zich niet strafbaar is - dus is er geen sprake van gedoogbeleid.

Alle mogelijke vormen van overlast worden zo wie zo aangepakt.
Ik denk hier aan de cel prostitutie bij de politie van Antwerpen - Payoke enz enz en wees maar gerust dat er wel iets aan gedaan wordt.

Wat ook wordt aangepakt is het zwartwerk - indien men de inkomsten niet aangeeft krijgt men problemen met de belastingen.

Daartegenover wanneer men alles volgens de spelregels doet - inkomen opgeven belasting betalen enz enz -- is er geen vuiltje aan de lucht.

*kuch*

Gelieve de RSZ niet te vergeten...

Terug naar “Handelspraktijken”