Auto gekocht & zelfde terug verkocht zonder inschrijving bewijs

xander007
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Auto gekocht & zelfde terug verkocht zonder inschrijving bewijs

#1 , 03 okt 2022 01:35

Goedenavond,
Ik heb aantal maanden geleden een wagen gekocht van een particulier. Deze wagen kon hij niet verzekeren. Dus deze heeft hij verkocht aan mij. De wagen was paar weken ervoor bij X aangekocht.
Deze wagen was gekeurd voor verkoop. Alle boord documenten waren aanwezig
Buiten de inschrijvings bewijs. Deze had die niet omdat de wagen niet was inschrijving. Na aankoop wagen was het niet mijn ding helemaal zelfde dag wagen verkocht aan een handelaar. Deze bleek meer te geven dan ik had betaald dus heb de wagen de zelfde dag nog naar hem toe gebracht. Na een aantal maanden krijg ik nu een telefoontje van de handaar en zegt dat de inschrijving ontbreekt en de wagen niet kan ingeschreven worden omdat deze nog nooit is ingeschreven in België. En dat hij een klacht zal indienen & en dat ik de wagen moet terug kopen. Ik heb btw van alles facturen aankoop/verkoop wat ik denk is dat X de papieren is vergeten mee te geven. Of de vorige particuliere eigenaar die ik niet telefonisch bereikbaar is.
Wat nu?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5411

#2 , 03 okt 2022 11:22

Zonder (origineel) (buitenlands) inschrijvingsbewijs kan de wagen niet ingeschreven worden. De originele verkoper moet je dit bezorgen of bij de politie aangifte van verlies doen.

bosprocureur
Berichten: 6857

#3 , 03 okt 2022 11:43

U hebt het verkocht aan een handelaar ?
Die kan zich moeilijk verstoppen achter onwetendheid. Hij had de wagen + papieren moeten nazien bij aankoop, zo lang nadien heeft hij m.i. niet veel meer te klagen.

U hebt die auto gekocht, en dezelfde dag weer verkocht. Bent u (soms) handelaar ?

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”