Huur winkelpand

FreelancerIT
Topic Starter
Berichten: 1206

Huur winkelpand

#1 , 30 jul 2022 13:19

Heren,
Dames,

Samen met een oude schoolvriend (tevens actief als zelfstandige in IT) heb ik het plan opgevat om een zakelijke ruimte te huren. We hebben er onlangs 1 gevonden, en zijn de haalbaarheid er van aan het bekijken.

Nu zijn er 2 vragen die momenteel door mijn hoofd vliegen:
  • Kunnen wij - we hebben beiden een vennootschap - te samen een huurovereenkomst aangaan?
  • Is het mogelijk om - bij inval van een GDW bijv. - mogelijk om een onderscheid te maken tussen beiden bedrijven?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12813

#2 , 30 jul 2022 13:26

Gelet op uw eerdere topics, moet ik dit ten sterkte afraden. Zoals u zelf correct opmerkt, zal een deurwaarder geen onderscheid maken.

FreelancerIT
Topic Starter
Berichten: 1206

#3 , 30 jul 2022 13:32

Gelet op uw eerdere topics, moet ik dit ten sterkte afraden. Zoals u zelf correct opmerkt, zal een deurwaarder geen onderscheid maken.
De situatie is op zich enorm veranderd. Er zijn geen problemen meer... Niet altijd even makkelijk geweest, maar het is dan toch gelukt.

Een GDW gaat geen onderscheid maken? Dat vreesde ik al.

Maar, het is mogelijk voor 2 vennootschappen te samen een pand te huren?

Reclame

puttemanp
Berichten: 613

#4 , 30 jul 2022 15:39

Op zich is het perfect mogelijk, mits akkoord van de eigenaar, van met 2 ondernemingen een pand te huren.

Maar wat als er een haar in de boter komt, en één van de 2 wenst uit de constructie te stappen? Of erger, één van de ondernemingen gaat over kop.

En zoals al gezegd, gezien je vorige topics, niet aan beginnen.

P.

FreelancerIT
Topic Starter
Berichten: 1206

#5 , 30 jul 2022 16:50

We zullen zien I guess. Mijn vorige topics zijn niet echt representatief voor mijn situatie, dus heb geen schrik voor problemen aan mijn kant.

Mijn schoolvriend is een ander verhaal.

Franciscus
Berichten: 38583

#6 , 30 jul 2022 23:00

Dan hebt u mogelijk ook de gevolgen van de problemen van uw schoolvriend.

FreelancerIT
Topic Starter
Berichten: 1206

#7 , 06 aug 2022 00:27

Of heb ik geen gevolgen gezien er geen problemen zijn.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#8 , 06 aug 2022 13:30

https://www.cbn-cnc.be/nl/node/1845

Ik raad u aan om uw boekhouder te raadplegen om mogelijke problemen te vermijden en u allebei veilig te stellen.

Veel succes in wat jullie gaan ondernemen.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Handelspraktijken”