Festival wil niet betalen

MaryMoran
Topic Starter
Berichten: 25
Juridisch actief: Nee

Festival wil niet betalen

#1 , 15 jul 2022 17:26

Beste,
Ik ben een klein zelfstandige.
Op 8 en 9 juli werkte ik met mijn foodtruck op het Afro-Latino Festival.
Om mijn aanwezigheid te verzekeren moest ik €250 betalen als garantie, ok geen probleem, ik heb het gedaan want dat geld wordt me terugbetaald.
Ik belde de persoon met wie ik de hele tijd contact had, maar hij nam nooit op en tot op heden heeft hij geen contact met mij opgenomen. In de voorwaarden stond dat de bonnen op 10 juli tussen 11.00 en 12.00 uur ingewisseld zouden worden voor geld en als ik dat niet zou doen dan zou ik een afspraak moeten maken, aangezien ik afgelopen maandag een afspraak heb gemaakt, erg boos omdat ik 100 km van het kantoor woon, daarom wilde ik de bonnen zondag inwisselen als ik mijn foodtruck ging ophalen.
Ik kan geen advocaat nemen want het geld dat ik won + de borg die ik betaalde zou naar de advocaat gaan.
Wat kan ik doen om deze persoon te dwingen mij mijn geld te betalen?
Ik ben een kleine handelaar, zij zijn een heel groot bedrijf.
Alvast bedankt voor uw advies.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12824

#2 , 15 jul 2022 17:47

https://afro-latino.be/contact/

Als uw contactpersoon niet bereikbaar is, probeer het dan via via om een afspraak te maken.

Thomas_A
Berichten: 2295
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 jul 2022 19:32

Een advocaat na een week is nogal drastisch hè. Ik lees nog niet dat ze om één of andere reden niet willen uitbetalen of de borg teruggeven.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38587

#4 , 16 jul 2022 00:26

Aangetekend in gebreke stellen nadat u eerst
- telefoongesprekken hebt opgenomen
- enkele mails hebt gestuurd
- dan een AS met antwoordkaart.

MaryMoran
Topic Starter
Berichten: 25
Juridisch actief: Nee

#5 , 18 jul 2022 12:41

Beste Leen,
Op zondagavond 10 juli deed ik dat en hij beantwoordde mijn e-mail op maandagavond om 17.30 uur, met de belofte dat hij iemand naar de omgeving van Antwerpen zou sturen om de bonnen in te ruimen en op te halen.
Hij vroeg om mijn telefoonnummer om me te bellen als er iemand kwam.
Er is een week verstreken en nog steeds heeft niemand mij gebeld, noch heb ik tot nu toe schriftelijk iets van hem gehoord.

MaryMoran
Topic Starter
Berichten: 25
Juridisch actief: Nee

#6 , 18 jul 2022 12:51

Beste Thomas,
Het was een snelle gedachte op het moment dat ik mijn klacht hier schreef.
Maar de laatste keer dat ik een e-mail van hem ontving was afgelopen maandag 11 juli, festivals doen er niet langer dan 3/4 dagen over om je te betalen.
Het feit dat hij me niet schrijft of belt, vind je dat niet vreemd?
Misschien niet omdat je moet denken dat het pas een week geleden is, maar de festivals zoals ik hierboven schrijf betalen in minder dan een week.
Het was mijn eerste keer (en de laatste) dat ik op het Afro-Latino Festival werkte.

MaryMoran
Topic Starter
Berichten: 25
Juridisch actief: Nee

#7 , 18 jul 2022 12:58

Beste Franciscus,
Dat zal ik doen, Unizo heeft me dat ook aangeraden.
Er zijn geen telefoontjes omdat hij nooit antwoordt, je vindt zelfs geen telefoonnummers op de website of in zijn e-mails, het telefoonnummer werd mij gegeven door een van zijn collega's op de dag dat ik mijn foodtruck ging ophalen, maar het heeft niet geholpen.

Thomas_A
Berichten: 2295
Juridisch actief: Nee

#8 , 18 jul 2022 20:42

Het feit dat hij me niet schrijft of belt, vind je dat niet vreemd?
Misschien niet omdat je moet denken dat het pas een week geleden is, maar de festivals zoals ik hierboven schrijf betalen in minder dan een week.
Het was mijn eerste keer (en de laatste) dat ik op het Afro-Latino Festival werkte.
Ik heb toevallig zelf een foodtruck (ijs en desserts), maar geen ervaring met dit festival.

Ongetwijfeld is dit erg nalatig van je contactpersoon, maar ik denk niet dat er echt een kwaadwillige fraudeconstructie achter zit. Hopelijk komt het snel in orde.

LeenW
Berichten: 12824

#9 , 18 jul 2022 20:57

Beste Leen,
Op zondagavond 10 juli deed ik dat en hij beantwoordde mijn e-mail op maandagavond om 17.30 uur, met de belofte dat hij iemand naar de omgeving van Antwerpen zou sturen om de bonnen in te ruimen en op te halen.
Hij vroeg om mijn telefoonnummer om me te bellen als er iemand kwam.
Er is een week verstreken en nog steeds heeft niemand mij gebeld, noch heb ik tot nu toe schriftelijk iets van hem gehoord.
Maar in de voorwaarden staat dat u naar ginder moet? Dat lijkt mij dan in feite al een tegemoetkoming van hen, dan denk ik wel dat u een beetje geduld mag hebben, zeker gezien de vakantieperiode.

MaryMoran
Topic Starter
Berichten: 25
Juridisch actief: Nee

#10 , 19 jul 2022 12:22

Beste Leen,
Ik denk niet dat het fraude is, maar nalatigheid en onverantwoordelijkheid wel.
Voor mij was het geen goede zaak om met mijn foodtruck op het Festival te werken, alles wordt betaald met bonnen à €2,80 per stuk en deze zijn alleen aangepast voor het Festival (hun drankjes) en niet voor de handelaars die er hun producten verkopen.
Ik heb al met anderen gewerkt en de volgende is met Sfinks, ik ben zeer tevreden met dit Festival omdat je daar zelf je prijzen bepaalt en niet zoals Afro-Latino, en ze werken met een zeer efficiënt systeem, ik raad het aan. Dit is de tweede keer dat ik met Sfinks ga werken dit einde van de maand voor 4 dagen.

MaryMoran
Topic Starter
Berichten: 25
Juridisch actief: Nee

#11 , 19 jul 2022 12:25

Sorry, de boodschap aan Leen was bedoeld voor Thomas.

Terug naar “Handelspraktijken”