Eenmanszaak geschil met leverancier, welk soort recht/advocaat is dit?

iBelgium
Topic Starter
Berichten: 11

Eenmanszaak geschil met leverancier, welk soort recht/advocaat is dit?

#1 , 05 feb 2022 20:29

Allen,

Ik heb een eenmanszaak die elektronica verkoopt. Ik heb vorig jaar een seminarie gevolgd van 5.000 euro om mij te helpen meer producten te verkopen. Deze heb ik bijgewoond en is betaald.

Nu krijg ik onlangs een nieuwe factuur van 5.000 euro van een ander seminarie bij hetzelfde bedrijf die ik niet heb bijgewoond.

Ik heb het bedrijf in kwestie gecontacteerd en zij blijven beweren dat ik hierop ingetekend heb en dat ik deze moet betalen, zelfs als ik deze niet bijgewoond heb!

Ik heb voor zover ik weet niets ondertekend en ook geen kopie van enig contract ontvangen. Nu is mijn vraag: welk soort recht is dit en welk type advocaat kan ik om advies vragen?

Groeten

iBelgium

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 feb 2022 20:44

Dit is voor de ondernemingsrechtbank de vroegere handelsrechtbank

Een advocaat opzoeken via internet voor handelsrecht
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#3 , 05 feb 2022 23:48

vraag hun via aangetekend schrijven naar de bewijzen dat u bij hun ingeschreven hebt

Reclame

iBelgium
Topic Starter
Berichten: 11

#4 , 06 feb 2022 03:37

Bedankt voor de snelle reacties. Ik maak hier meteen werk van.

Verdere tips blijven welkom.

Sirkii
Berichten: 5395

#5 , 06 feb 2022 18:10

Ik zou per AS met kopie gewone brief de factuur protesteren en niet betalen. Het is dan aan hen om een procedure te starten als ze menen recht te hebben op dat geld. Laat ws best een advocaat de brief opstellen.

Kijk wel eerst uw eerste contract na of er iets bijstaat over de 2e module en/of je (al dan niet) onbewust iets tekende tijdens de eerste module.

Terug naar “Handelspraktijken”