16 jarige betaalde opdrachten opties

nolandecreton
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

16 jarige betaalde opdrachten opties

#1 , 26 jan 2022 16:05

hallo,
ik ben 16 en film en monteer videos in opdracht ik wordt hier soms ook voor betaald maar dat is in het zwart
ik vroeg mij af in hoeverre dit mag, en als mijn opdracht gever niet in het zwart wilt betalen wat mijn opties zijn.

alvast bedankt Nolan

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12824

#2 , 26 jan 2022 16:36

In het zwart mag nooit, dat hoort u zelfs als 16-jarige te weten. Best via uw ouders een vzw oprichten en de nodige regularisaties doen.

nolandecreton
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 jan 2022 16:43

In het zwart mag nooit, dat hoort u zelfs als 16-jarige te weten. Best via uw ouders een vzw oprichten en de nodige regularisaties doen.
ja ik weet inderdaad dat in het zwart werken niet mag,
is het mogelijk om als freelancer te werken?
wat houdt zo'n vzw in? naar mijn weten mag ik dan geen winst maken of hoe zit dat?
alvast bedankt

Reclame

LeenW
Berichten: 12824

#4 , 26 jan 2022 16:53

Als minderjarige is het moeilijk om als zelfstandige te werken. De vzw kan u wel een vergoeding betalen, maar voor freelancer moet u wachten tot u 18 bent.

CityBird
Berichten: 792

#5 , 26 jan 2022 18:09

naar mijn weten mag ik dan geen winst maken of hoe zit dat?
Hangt er van af hoe je winst definieert. Als de VZW met datgene wat je verdient een Porsche koopt maak je ook geen winst meer.


lukasi
Berichten: 1139

#7 , 27 jan 2022 08:59

werken met een onkostenota ?

Terug naar “Handelspraktijken”