Starten als zelfstandige in bijberoep

retrodriver
Topic Starter
Berichten: 1

Starten als zelfstandige in bijberoep

#1 , 04 jan 2022 01:17

Goededag,

Al een aantal jaren is het een plan om zelfstandige in bijberoep te worden, maar tot op heden nooit de stap durven maken.
Nu op het punt gekomen dat ik de stap durf te zetten.

Mijn specialiteit is het vinden van zeldzame, moeilijk te vinden auto onderdelen. Hierin wil ik nu in starten in bijberoep, samen met het aanbieden van reguliere oldtimer onderdelen.
Als ik onderdelen koop van particulieren, hoe moet dit geregeld worden? Vragen achter een aankoopbewijs voor de boekhouding?

De grootste stap in dit is het huren van een opslagplaats/loods. Omdat in onze streek een stalling voor oldtimers of dergelijke moeilijk te vinden is, wil ik (indien ik een geschikte locatie vindt, bovenstaande activiteiten combineren met een gedeelte van de ruimte ter beschikking stellen als oldtimer stalling. Welke verzekeringen dienen hiervoor afgesloten te worden?
Mag je in een huurpand, zomaar oldtimers van derden stallen wanneer die daar voor betalen?
Verdere advies is ook altijd welkom!

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding