overeenkomst met marketing bureau

LudwigLampaert
Topic Starter
Berichten: 29
Juridisch actief: Nee

Re: overeenkomst met marketing bureau

#16 , 21 nov 2021 14:18




Indien hij het voorstel van het marketingbureau hier moest plaatsen ( zoals ook Scorpioen meldt ) zou ons advies zeker sluitender zijn.
Dit staat er letterlijk:

"We stellen voor te starten met het minimum budget, en bij te factureren wanneer nodig." ..."We stellen voor te starten met een testperiode van 6 maanden."
..."Vanaf deze maand werken we dan zes aansluitende maanden voor jou. Daarna beslis je of je in een jaarcontract stapt of niet."

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#17 , 21 nov 2021 15:00

Er is dus maar een jaarcontract als u na de proefperiode beslist een jaarcontract af te sluiten. Dat is niet gebeurd,, integendeel. Dus is er geen contract meer.
Meer dan veertig jaar ervaring als jurist.

LYNX XX
Berichten: 2503
Juridisch actief: Nee

#18 , 21 nov 2021 15:03

TS dat is volgens mij een totaal vrijblijvend voorstel, geen contract. Na uw OK had de tegenpartij of uzelf een contract moeten opstellen en beide ondertekenen met alle specifieke details voor samenwerking, betaling, facturatie ...

https://www-signwell-com.translate.goog ... pto=nui,sc

Zoals u het nu meedeelt, zijn er geen contractuele verplichtingen meer. Is zelfs zeer onduidelijk wat het marketingbureau bedoelt.
1 jaar overeenkomst met incluis 6 maanden proef en bij niet opzeg werken ze nog 6 maanden voor u. En daarna kunt u een jaaroverkomst afsluiten. Is totaal onduidelijk wat ze bedoelen.

In dit geval zie ik geen sluitend contract om na te leven, gezien nergens details en opdrachten zijn neergepend.
Er moest eerst een contract opgesteld worden met de opdrachten en formaliteiten, vergoedingen en prestaties.

Zou nu dus facturen niet betalen, wel schriftelijk doen met de nodige argumentatie. Zeker gezien er niet bepaald is op welk ogenblik de opzeg moest gebeuren. Daarom dat het belangrijk is een duidelijk gespecifieerd contract op te stellen. Zie ook de link.

Nu heeft u toch een tipje van de sluier gelicht.

Reclame


LudwigLampaert
Topic Starter
Berichten: 29
Juridisch actief: Nee

#20 , 21 nov 2021 16:45



Nu heeft u toch een tipje van de sluier gelicht.
Dank voor uw vele advies en nogmaals mijn excuses om niet meteen duidelijk geweest te zijn.

LudwigLampaert
Topic Starter
Berichten: 29
Juridisch actief: Nee

#21 , 21 nov 2021 16:53



Zou nu dus facturen niet betalen, wel schriftelijk doen met de nodige argumentatie.
Ik maak een aangetekende brief met mijn motivatie. Ik zou willen eindigen met: "Wij zijn er dan ook van overtuigd dat onze betwisting gegrond is en hopen dat u hiervoor begrip heeft en bovenstaande facturen annuleert en geen verdere facturen doorstuurt."
Zou het nog interessant zijn om te vermelden?: "Indien u hierover anders oordeelt dan stellen we voor om dit via de vrederechter te regelen."

LYNX XX
Berichten: 2503
Juridisch actief: Nee

#22 , 21 nov 2021 19:59



Zou nu dus facturen niet betalen, wel schriftelijk doen met de nodige argumentatie.
Ik maak een aangetekende brief met mijn motivatie. Ik zou willen eindigen met: "Wij zijn er dan ook van overtuigd dat onze betwisting gegrond is en hopen dat u hiervoor begrip heeft en bovenstaande facturen annuleert en geen verdere facturen doorstuurt."
Zou het nog interessant zijn om te vermelden?: "Indien u hierover anders oordeelt dan stellen we voor om dit via de vrederechter te regelen."
Goed dat u een aangetekend schrijven zendt; maar wel met voldoende argumentatie.
Leg de bal in hun kamp. Houdt het rustig en een goede formulering en aardige ondertoon. Zeker verwijzen naar het ontbreken van overeengekomen gegevens, bepalingen en handelsafspraken en ondertekend contract.
Zeker vermelden dat u volledig ter goeder trouwt heeft gehandeld en het volste vertrouwen ( dat voor u als zeer belangrijk telt ) in jullie firma had. En wat betreft de vrederechter : dat het niet uw instelling is om alzo zaken te doen en op de spits te drijven maar wel in het volste vertrouwen en samenwerking en begrip te handelen.

Ik hoop voor u op succes zonder veel moeilijkheden.

TIP voor de toekomst : uw mag uw buikgevoel laten spreken en vertrouwen schenken aan een goed gevoel MAAR bescherm in de eerste plaats uw eigen vel en een tip top in orde administratie ( o.a. bewijzen, contracten ) zal u meestal behoeden van narigheden
( welke u zelf niet wilt ).

Thomas_A
Berichten: 2302
Juridisch actief: Nee

#23 , 22 nov 2021 06:14

Voor alle duidelijkheid geef ik hier nu exact weer waarvoor ik mijn OK gegeven heb (ik laat hier en daar zinsdelen weg omdat die niet relevant zijn).

"We stellen voor te starten met het minimum budget, en bij te factureren wanneer nodig." ..."We stellen voor te starten met een testperiode van 6 maanden."
..."Vanaf deze maand werken we dan zes aansluitende maanden voor jou. Daarna beslis je of je in een jaarcontract stapt of niet."

Ik versta hier uit dat we vertrokken zijn voor 6 maanden en die hebben we ook gedaan.

Dank voor jullie advies, ook al is die soms confronterend. Ik meen recht in mijn schoenen te staan, maar blijkbaar heeft het marketingbureau andere normen.
In elk contract met een proefperiode betekent dit dat je zelf contact moet opnemen voor het einde van de proefperiode (soms zelfs enige tijd hiervoor, indien bepaald in je contract), of dat dit overgaat in een contract met opzegmodaliteiten zoals in voorwaarden bepaald.

Dit betekent nooit dat na de proefperiode de aanbieder je zelf zal contacteren om expliciet te vragen of je verder wil gaan.

Is er achteraf of in bijlage geen bijkomende communicatie gekomen met de exacte juridische voorwaarden voor o.a. opzeg? U bent zelfstandige, dus moet expliciet reageren op de voorwaarden waar u niet mee akkoord bent.

Ik heb zelf als ondernemer dit jaar een aantal testen gedaan voor marketingactiviteiten (aanwezigheid op bepaalde boekingsplatformen waarvan ik zelf het aantal werkelijke bezoekers eerst heb gecheckt). Degene die niet voldoende werken voor mij zijn intussen al ruim op voorhand opgezegd.
Laatst gewijzigd door Thomas_A op 22 nov 2021 06:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Thomas_A
Berichten: 2302
Juridisch actief: Nee

#24 , 22 nov 2021 06:20

Zou het nog interessant zijn om te vermelden?: "Indien u hierover anders oordeelt dan stellen we voor om dit via de vrederechter te regelen."
U weet toch dat de vrederechter totaal niet bevoegd is voor geschillen tussen zelfstandigen? Misschien toch eens juridisch advies inwinnen.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#25 , 22 nov 2021 09:03

Het zou interessant zijn moest TS nu eens zijn oorspronkelijk contract hier weergeven (uiteraard zonder naam en prijzen)
Meer dan waarschijnlijk zal hij op het einde van het lopende jaar tijdig moeten opzeggen, of er begint een nieuw jaarcontract.

Terug naar “Handelspraktijken”