Professionele bankrekening

Krkkrk
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Professionele bankrekening

#1 , 31 okt 2021 20:46

Beste leden.

Vroeger ooit failliet verklaard, terug in schoonbaarheid verklaard, in 2014 nieuwe zaak gestart, altijd een zakelijke rekening gehad voor de firma, een klein jaar geleden waren er problemen volgens de bank, rekening gesloten, volgens curator vorig faillissement zou er geen probleem mogen zijn.
Nu word ik door alle banken geweigerd. Gaat om een bvba. Heeft iemand enig idee hoe ik terug een rekening kan openen.
Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#2 , 31 okt 2021 22:30

Beste


Dat zal moeilijk lukken. Twee keer elementen van insolvabiliteit geeft weinig vertrouwen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 nov 2021 09:53

Ik dacht dat er een bank verplicht kon worden om een debet rekening te geven, weet wel niet of iedere bank dit moet maar er zal zeker één moet aangeduid worden.

Weet niet of dit voor zakelijke rekeningen gelden maar zeker voor de consument
Laatst gewijzigd door denlowie op 01 nov 2021 09:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 01 nov 2021 09:54

Basisbankdienst
Wat is de basisbankdienst?

Sommige mensen kunnen onmogelijk een zichtrekening krijgen bij een bank. Hun rekening is gesloten geweest en de banken waartoe ze zich richten, weigeren een nieuwe rekening te openen. Deze toestand is erg vervelend. Betalingen zijn moeilijk uit te voeren en zelfs het ontvangen van geld is ingewikkeld.

Om te verzekeren dat iedereen minstens één zichtrekening kan hebben, bepaalt de basisbankdienst dat iedere consument die legaal in een lidstaat verblijft recht heeft op deze dienst.
Waarop hebt u recht met de basisbankdienst?

Met de basisbankdienst, die de vorm aanneemt van een zichtrekening met een debetkaart, kunt u de volgende verrichtingen doen:

deposito’s
geld afhalen
overschrijvingen
doorlopende betalingsopdrachten
domiciliëringen
uitvoering van betalingstransacties via een betaalkaart of een soortgelijk instrument

Deze verrichtingen kunt u uitvoeren, voor zover er voldoende geld op uw zichtrekening staat. U mag dus geen negatief saldo op uw rekening hebben.

U krijgt ook de uittreksels van de rekening.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Thomas_A
Berichten: 2291
Juridisch actief: Nee

#5 , 01 nov 2021 19:19

Ik wist het ook niet, maar even Googlen leert me dat de basisbankdienst dit jaar ook werd uitgebreid naar bedrijven.

Weliswaar enkel voor basisdiensten en bij een aangewezen bank, via een overheidsdienst die blijkbaar nog moet opgericht worden.

https://legalnews.be/successie-vermogen ... advocaten/

Terug naar “Handelspraktijken”