Off-shore hostingbedrijf

bebo5
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

Off-shore hostingbedrijf

#1 , 06 aug 2021 12:07

Ik heb al paar jaar een Cv in België waarbij ik verschillende IT diensten mee verkoop. Voornamelijk consultancy diensten en beheer van IT infrastructuur. Recentelijk ben ik beginnen uit te breiden naar de globale particuliere markt. Omdat grotendeels van mijn klanten uit de Verenigde Staten zijn ben ik aan het overwegen om een Inc in US op te richten voor aantal redenen:
- Dan heb ik een lokale aanwezigheid in de regio, oa Amerikaanse bankrekening
- Kan ik gemakkelijker met Amerikaanse leveranciers samenwerken voor het huren van Amerikaanse servers
- De particuliere verkoop splitsen van mijn hoofdactiviteit dat voornamelijk B2B is

De Amerikaanse onderneming zou dan periodiek de Belgische onderneming betalen voor consultancydiensten.

Vanuit Belgisch fiscaal standpunt zie ik niet direct waarom dit niet mogelijk zou zijn.

Voor de oprichting zou ik gebruik maken van een platform zoals Stripe Atlas: https://stripe.com/atlas
Ze maken de oprichting vrij gemakkelijk en geven je toegang tot financiële partners waar je snel en gemakkelijk een bankrekening kan openen.

De Amerikaanse vennootschap zelf zou geen dochter onderneming zijn maar zou slechts een entiteit in Amerika zijn met mij als zaakvoerder aangesteld. Het zijn ook 2 verschillende bedrijven.

Raden jullie dergelijke constructie aan? Zal dit implicaties hebben op mijn persoonlijke belasting en Belgische onderneming als ik het voorzichtig aanpak?

Alvast bedankt!

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding