Bedrijfsmiddelen herziening

CaneS
Topic Starter
Berichten: 125
Juridisch actief: Nee

Bedrijfsmiddelen herziening

#1 , 12 jul 2021 13:59

Hallo,

Er is al even een herziening op bedrijfsmiddelen wilt dat dan zeggen dat als ik nu een vijsmachine koop van €250 dat ik deze dan direct kan afschrijven ipv op 3j? Geld dit ook voor een bureau van €150 bijvoorbeeld? Of moet men deze nog steeds afschrijven?

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12825

#2 , 12 jul 2021 14:09

Ik snap de vraag niet helemaal, afschrijven is een begrip uit de directe belastingen, terwijl herziening op bedrijfsmiddelen met btw te maken heeft.

CaneS
Topic Starter
Berichten: 125
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 jul 2021 14:15

Ik snap de vraag niet helemaal, afschrijven is een begrip uit de directe belastingen, terwijl herziening op bedrijfsmiddelen met btw te maken heeft.

De vraag is eigenlijk dien ik goedkoop materiaal dat wel langer meegaat ook afschrijven of kan ik deze direct inbrengen. Ik ben btw vrijgesteld

Mvg

Reclame

LeenW
Berichten: 12825

#4 , 12 jul 2021 14:26

Had u het dan initieel over het verhoogd bedrag om van bedrijfsmiddelen btw te kunnen spreken? Het klopt dat het bedrag van 250 naar 1000 euro is gegaan waardoor uw vijsmachine van 250 euro geen bedrijfsmiddel meer is. Maar dat verandert niets aan de afschrijvingen in de directe belastingen, enkel het herzieningstijdvak btw valt dan weg.

CaneS
Topic Starter
Berichten: 125
Juridisch actief: Nee

#5 , 12 jul 2021 14:29

Had u het dan initieel over het verhoogd bedrag om van bedrijfsmiddelen btw te kunnen spreken? Het klopt dat het bedrag van 250 naar 1000 euro is gegaan waardoor uw vijsmachine van 250 euro geen bedrijfsmiddel meer is. Maar dat verandert niets aan de afschrijvingen in de directe belastingen, enkel het herzieningstijdvak btw valt dan weg.
Oké bedankt! Ik haalde beiden dingen door elkaar dus met andere woorden dien ik die vijsmachine toch af te schrijven?

LeenW
Berichten: 12825

#6 , 12 jul 2021 14:38

Inderdaad, daar is niets veranderd.

Terug naar “Handelspraktijken”