tweedehandse goederen

sparkling
Topic Starter
Berichten: 155

tweedehandse goederen

#1 , 15 mei 2021 07:34

Stel nu dat je een bedrijf wil starten in tweedehands goederen.

Je koopt die goederen via sites zoals 2ehands.be.

Probleem: met dergelijke sites bestaat de kans dat er soms eens iets gestolen tussen kan zitten (denk ik). Dat wil je natuurlijk niet.

Hoe kan je jezelf als handelaar in tweedehandse goederen nu indekken om te vermijden dat jij als dief wordt aangewezen?

Bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sparkling
Topic Starter
Berichten: 155

#2 , 15 mei 2021 17:00

Niemand?

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#3 , 15 mei 2021 18:37

alles deftig noteren van waar het komt, voor hoeveel, contact gegevens (mail, adres, tel. nummer, etc . . . ) en zo voort

Reclame

sparkling
Topic Starter
Berichten: 155

#4 , 15 mei 2021 18:46

alles deftig noteren van waar het komt, voor hoeveel, contact gegevens (mail, adres, tel. nummer, etc . . . ) en zo voort
En laten tekenen door de verkoper?

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#5 , 15 mei 2021 19:28

alles deftig noteren van waar het komt, voor hoeveel, contact gegevens (mail, adres, tel. nummer, etc . . . ) en zo voort
En laten tekenen door de verkoper?
als ge zelf iets gaat afhalen is dat een optie, als ge het laat opsturen aangetekend of met ontvangstbevestiging

LeenW
Berichten: 12828

#6 , 15 mei 2021 19:42

En handelen als een redelijk persoon. Als iemand u elke week een tweedehands Iphone aanbiedt, moeten er alarmbelletjes afgaan.

LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#7 , 18 mei 2021 08:58

Als het gaat over het inkopen van oud goud en dergelijke bestaat er wel aparte wetgeving over. Ik geloof dat een verkoper/aanbieder van oud goud dan in bepaalde gevallen moet toestaan dat er een kopie van de eId wordt genomen

Milo72
Berichten: 1016

#8 , 08 jun 2021 15:39

Hou je er rekening mee dat de verkopers (particulieren) geen garantie moeten geven aan jou, maar jij wel aan jouw klanten ? Groot risico, als je't mij vraagt ...
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Terug naar “Handelspraktijken”