Overname

SomTingWong
Topic Starter
Berichten: 136

Overname

#1 , 20 apr 2021 09:06

beste lezers,

ik heb 10 jaar geleden een overeenkomst gesloten met een vennootschap X waarin commissiepercentages e.d. is overeengekomen bij de verkoop van hun product. Deze vennootschap is overgenomen door een internationale grote groep. Nu wil men de overeenkomst herzien. Kan dat eenzijdig? Ik veronderstel dat de vennootschap Y alle passiva en activa heeft overgenomen en dat deze overeenkomst dan in principe blijft gelden?

bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dako
Berichten: 333

#2 , 22 apr 2021 16:05

Ik veronderstel dat de vennootschap Y alle passiva en activa heeft overgenomen en dat deze overeenkomst dan in principe blijft gelden?
Dit zal je in eerste instantie moeten verifiëren. Er zijn diverse opties, van overname van enkele activa tot overname van alles. Dit dus eerst na te kijken.

Indien de overeenkomst mee overgenomen is zal deze inderdaad gerespecteerd moeten worden. Echter zal hier ook wel een clausule instaat m.b.t. beëindiging. Mocht de overnemer zicht niet kunnen vinden in deze overeenkomst is het uiteraard ook zijn recht(net zoals jij) om dit, aan de afgesproken voorwaarden m.b.t. beëindiging stop te zetten.

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”