Verantwoordel blijven voor huur café???

Fabi
Topic Starter
Berichten: 440

Verantwoordel blijven voor huur café???

#1 , 02 nov 2008 16:39

Beste, een tijdje terug had ik een café!

Door het harde leven kon ik dit niet meer aan, ik vond een overnemer die het zaakje wou verder zetten, dus met overname van het huidige handelscontract!

Nu na zoveel tijd betaald hij reeds 4 maanden geen huur meer, ik ben er zelf moeten achter komen, en de brouwerij laat dit escaleren!!!

Ik ben alleenstaande met 2 kinderen, heb een fulltime job, maar ik kan niet meebetalen in die huur! Alhoewel er in het contract loonsbeslag ed staat.
Nu ben ik doodsbang dat ik mijn kinderen ga verliezen, ik loonsbeslag ga krijgen of moet opdraaien voor hun miserie, het contract loop tot 2012!

Ik vernam dat je 3-6-9, hebt, dus ze kunnen opzeggen volgende zomer! Zonder kleerscheuren, maar ik vraag me af of ik echt op straat zou komen, zou indien er een rechter over beslist, ik moeten betalen en mijn kinderen kwijtspelen???Moet je echt in armoede gaan leven door een brouwerij? Ook al staat het in een contract?

Ik ben doodsbang, welke rechter zou nu zoiets toelaten? Ik wil er zelf ook niet meer instaan, ik heb er genoeg van en wil een normaal leven!

Wie heeft ook zoiets meegemaakt, de brouwerij dreigt nu reeds dat ik me moet klaarhouden, desnoods beslag op goederen, wagen enz...
Wie geeft raad?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 04 nov 2008 16:07

“Art.11.I. Bij overdracht van de gezamenlijke rechten van de hoofdhuurder, wordt de overnemer rechtstreekse huurder van de verhuurder...III. De oorspronkelijke huurder blijft hoofdelijk gehouden tot alle uit de aanvankelijke huur voortvloeiende verplichtingen.”(Handelshuurwet 30 april 1951)
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

pasicci
Berichten: 1

#3 , 30 jan 2009 21:57

ik heb dus een soortgelijk ding voor, enkel bij mij was het mijn moeder
nu word ik ook gedagvaard...

ikzelf heb nooit cafe gehad, als ik echt eerlijk ben, zie ik dit eerder dan een poging tot afpersing dan eender wat anders


wat in mijn specifiek geval, ik noch mijn moeder kunnen toch niet verantwoordelijk gesteld worden voor andermans schulden ?

indien wij dat toch moeten betalen, kunnen wij haar ganse inboedel laten aanslagen en openbaar laten verkopen ?

Reclame

Fabi
Topic Starter
Berichten: 440

#4 , 18 feb 2009 20:56

Hallo, jij kan niet aansprakelijk zijn voor je moeders café! wél indien je meetekende op het handelscontract! Je blijft verantwoordelijk tot het hoofdhuurcontract teneinde is, maar kan opzeggen 3,6,9 als de huidige huurder ook opzegt! Desnoods dwingen via advocaat en rechtbank cotractbreuk wegenw nalatigheid! en laat hem dan buitenzetten, een derwaarder kan jij niet aansreken, wél de brouwerij, die dit eigenlijk al véél eerder mocht doen!
Veel geluk, die brouwerijen zijn net als ons gerecht en de idiote rechters, mafia!
A ja handelscontract is handelscontract, beter zou zijn, ik heb een overnemer gevonden en laat me met rust, op naar het volgende slachtoffer...Ze plegen zelfs loonsbeslag en laten kinderen verhongeren, of op straat zetten, onlangs in Gent gebeurd! Erg...De ouders wonen nu op een studio in erbarmelijke omstandigheden en meneer den brouwer met den dikken porche...enfin, ik kan zo uren doorgaan, ik heb nog 2 jaar af te wachten en elke maand naar de huishuur schooien, maar zolang het zo gaat is 't ok voor mij! Handel zelf, wacht niet op de brouwerij, ga naar een advocaat! Succes

Terug naar “Handelspraktijken”