faillissement “verzoek tot kwijtschelding onontvankelijk” wat betekend dit?

bobabc40
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

faillissement “verzoek tot kwijtschelding onontvankelijk” wat betekend dit?

#1 , 05 mar 2021 21:16

Hoi,

Alvast bedankt om de tijd te nemen dit bericht te willen lezen.
Ik had misschien gehoopt dat iemand, met kennis van zaken (of ervaring), even iets kan vertalen voor mij.


1,5 jaar geleden vroeg ik mijn faling aan als éénmanszaak. Er werd een curator aangesteld die me liet verstaan dat hij voor mij geen probleem zag. Op regsol heeft hij ook een verslag geplaatst dat mij gunstig leek.
Nu kreeg ik daarnet een brief dat mijn faling werd “afgesloten”. Op Regsol is mijn dossier ook niet meer toegankelijk.
In de brief staat ook dat mijn “verzoek tot kwijtschelding onontvankelijk” werd verklaard.

Kan iemand mij (in afwachting van maandag) laten weten hoe zich dat vertaald in het gangbaar nederlands?

Duizend maal dank...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 apr 2021 17:47

Grondwettelijk Hof, 22 april 2021
Artikel XX.173, § 2, van het Wetboek van economisch recht schendt de artikelen 10 en 11
van de Grondwet in zoverre de gefailleerde natuurlijke persoon die niet binnen de vervaltermijn
van drie maanden na de bekendmaking van het faillissementsvonnis een verzoek tot
kwijtschelding van restschulden indient, het recht op die kwijtschelding onherroepelijk verliest.
Meer dan veertig jaar ervaring als jurist.

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”