Goederen in consignatie opzeg contract

JAN_1964
Topic Starter
Berichten: 48

Goederen in consignatie opzeg contract

#1 , 04 feb 2021 11:43

Enkele jaren geleden sloot ik een overeenkomst met een groothandel om goederen die ik in consignatie kreeg te verkopen in mijn zaak ,de overeenkomst kon jaarlijks worden opgezegd waarbij ik de goederen die niet verkocht zijn kan terug gegeven aan de groothandel.
Verschillende handelaars die met deze groothandel in zee gingen en willen stoppen melden dat deze groothandel het je niet makkelijk maakt om de goederen terug te geven en dat men het zelfs zo ver drijft dat je de resterende stock moet overnemen tegen publieke prijs ?
Er is namelijk één artikel in het contract waar ik mij zorgen over maak, in dit artikel zegt men dat de niet verkochte artikelen aan een kwaliteit controle zullen worden onderworpen voor te worden teruggenomen.
De artikelen zijn allemaal nog in goede staat doch is er één artikel waarvan de lijm waarmee het is samengekleefd is gaan verkleuren, normaal is dit kleurloos maar wanneer er enige tijd over gaat word deze bruin.
Nu vrees ik dat men bij deze controle hier over zal vallen en dit op mij zal willen afschuiven alhoewel ik hier niets kan aan doen.
De verkleuring van de lijm heeft geen gevolgen voor de kwaliteit van het product dus zou men hier geen opmerking mogen over maken, nu wil ik bereid zijn tegen dat men daar wel iets over zegt, iemand een tip hoe ik mij in dit geval zou kunnen verdedigen ? 

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding